Polskie pociągi jadą do Niemiec. "Największe zamówienie w zakładzie"
Pierwszy dwupoziomowy pociąg wyprodukowany przez chorzowski Alstom pojechał do Niemiec. Firma realizuje zamówienie na dostawę 130 elektrycznych pociągów dla regionu Badenii-Wirtembergii. To jak dotąd największe zamówienie na pociągi piętrowe realizowane w chorzowskim zakładzie.
Pierwszy pociąg z województwa śląskiego wkrótce trafi na niemieckie tory. Został wyprodukowany w chorzowskim oddziale Alstomu. To jeden z największych zakładów przemysłowych w mieście. Zatrudnia około 2,5 tysiąca osób.
Na początku listopada z chorzowskiego zakładu wyjechał pierwszy "piętrowiec" Coradia Max. Jak podał chorzow.naszemiasto.pl, maszyna trafi na niemieckie tory - dokładnie do regionu Badenii-Wirtembergii.
"Zamówienie na pociągi piętrowe dla Badenii-Wirtembergii jest pierwszym projektem piętrowego pociągu realizowanym od początku do końca w naszym chorzowskim zakładzie. Podobnie jak wszystkie dostawy Alstom, jest to projekt wykonany na specjalne zamówienie klienta" - powiedziała serwisowi prezes Alstom Polska Beata Rusinowicz.
Czterowagonowe pociągi elektryczne Coradia Max składają się z dwóch piętrowych wagonów sterowniczych, a także dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. Jak poinformowała prezes, w pociągu znajduje się sporo udogodnień dla pasażerów - włącznie z ułatwieniami dla podróżujących o ograniczonej sprawności ruchowej, a także z pierwszą klasą zlokalizowaną na górnym pokładzie.
Łącznie w pociągu mieści się 380 miejsc siedzących. Producent zachwala, że to jeden z najnowocześniejszych niskopodłogowych i wysokowydajnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EMU), który może rozwinąć maksymalną prędkość do 200 km na godzinę.
Pociąg z chorzowskiego zakładu zbudowany jest z modułowej konstrukcji, która umożliwia operatorom wybór optymalnej konfiguracji i wnętrza. Znajdują się w nim m.in.: klimatyzacja, bezpłatne Wi-Fi, liczne opcje ładowania telefonów komórkowych i laptopów, lampki do czytania, a także przestrzenie wielofunkcyjne na duże bagaże czy wózki dziecięce i rowery.
W sumie pociągów do Badenii Wirtembergii z chorzowskiego zakładu ma trafić 130. Spółka poinformowała, że "jest to największe jak dotąd zamówienie na pociągi piętrowe realizowane w chorzowskim zakładzie".
Co więcej, chorzowski Alstom wkrótce ma być odpowiedzialny również za produkcję wagonów i komponentów także dla dwóch innych klientów w Niemczech.