Wzrost przychodów i stabilna EBITDA Grupy Polsat Plus w II kwartale 2025 roku
W II kw. br. Grupa Polsat Plus zanotowała wzrosty wyników finansowych i operacyjnych. Przychody zwiększyły się do 3,6 mld zł, a liczba klientów multiplay – do ponad 3 mln. Grupa wprowadziła nową, niezwykle elastyczną i prostą ofertę usług łączonych. Wiosenna ramówka TV Polsat miała bardzo dobrą oglądalność. Grupa Polsat-Interia pozostawała liderem wśród wydawców online. Grupa wyprodukowała 314 GWh zielonej energii z własnych OZE i pozyskała finansowanie projektowe w wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo.
Najważniejsze wydarzenia:
- W II kw. br. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 3,9 proc. r/r do blisko 3,6 mld zł, a skorygowany1) zysk EBITDA wyniósł 824 mln zł.
- Grupa posiada ponad 3 mln klientów multiplay według nowej definicji (każdy klient posiadający co najmniej 2 usługi od dowolnej spółki z Grupy, w tym usługi tego samego rodzaju).
- Konsekwentna realizacji strategii multiplay ma odzwierciedlenie w rosnącym ARPU klientów kontraktowych - ARPU klientów B2C wzrosło w II kw. br. o 4,3 proc. r/r, a klientów B2B - o 4 proc. r/r - oraz niskim wskaźniku odejść klientów (churn) - spadek do poziomu 7,1proc.
- Plus i Polsat Box wprowadziły nowe, łatwe i elastyczne zasady łączenia usług (abonament komórkowy, internet światłowodowy, internet mobilny LTE/5G, TV Polsat Box, streamingi): 2 wybrane usługi w wariancie M za łącznie 80 zł/mies.; każda kolejna usługa to tylko 30 zł/mies.; 30 zł/mies. za 2 dowolne streamingi (Disney+, SkyShowtime, HBO Max, Polsat Box Go Sport i Polsat Box Go Premium; kolejne 2 streamingi to również 30 zł); 30 zł/mies. za powiększenie zestawu do wariantu L.
- Kanały Grupy Telewizji Polsat, dzięki sukcesowi wiosennej ramówki oraz dużemu zainteresowaniu transmisjami sportowymi, odnotowały bardzo dobre wyniki, zwiększając w II kw. br. udział w oglądalności do 22,5%. Wśród popularnych transmisji sportowych są m.in.: Liga Europy UEFA, Liga Konferencji UEFA, tenis (w tym Wimbledon i cykl ATP) i siatkówka w stacjach Polsat Sport; francuska Ligue 1 McDonald’s, hiszpańska LALIGA EA SPORTS, niemiecka Bundesliga oraz wyścigi Formula 1 w stacjach Eleven Sports.
- Grupa Polsat-Interia miała w II kw. br. średnio 21 mln użytkowników miesięcznie i była nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce.
- Netia wzbogaciła swoją ofertę rozwiązań cyberbezpieczeństwa dla sektora B2B o usługę Managed EDR (Endpoint Detection and Response), która - bazując m.in. na analizie behawioralnej - chroni poszczególne urządzenia końcowe (komputery, serwery itp.) przed wszelkiego typu atakami cybernetycznymi.
- Do oferty kanałów TV w Polsat Box Go dołączyło kilkadziesiąt nowych stacji: 18 kanałów Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2 oraz 16 wersji regionalnych TVP3), 19 kanałów internetowych z najpopularniejszymi produkcjami Telewizji Polsat (7 tematycznych i 12 poświęconych pojedynczym tytułów) oraz TVN.
- Własne OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały 314 GWh zielonej energii w II kw. i 592 MW w I półroczu - w obydwu przypadkach o 41% więcej r/r.
- Grupa Polsat Plus pozyskała finansowanie projektowe dla farmy wiatrowej Drzeżewo w wysokości do 953 mln zł. Budowa farmy dobiega końca, zainstalowane zostały wszystkie 63 turbiny, trwa rozruch techniczny instalacji - prąd testowo produkowany jest z 51 wiatraków.
- To był bardzo dobry kwartał dla naszej Grupy. We wszystkich obszarach konsekwentnie realizujemy założenia Strategii 2023+. Uprościliśmy ofertę multiplay, sukcesywnie budujemy wartość klienta, a nasze przychody wzrosły - mówi Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu, Polkomtelu i Netii, Grupa Polsat Plus. - Dzięki bardzo dobrej ramówce Polsatu i udanym inwestycjom w prawa sportowe rosną nasze udziały w oglądalności i przychody reklamowe. Pozostajemy nr 1 wśród wydawców online. Kończymy budowę największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW, a uzyskane ostatnio finansowanie projektowe na jej realizację świadczy o pozytywnej ocenie naszej długoterminowej strategii przez instytucje finansowe - dodaje.
W II kw. br. Grupa Polsat Plus odnotowała dobre wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o 3,9 proc. r/r do blisko 3,6 mld zł, a skorygowany1) zysk EBITDA utrzymuje się na stabilnym poziomie i wyniósł 824 mln zł. Wolne przepływy pieniężne za 12 ostatnich miesięcy, skorygowane o capex w segmencie zielonej energii, pozostają na wysokim poziomie ponad 1 mld zł.
- Odnotowaliśmy dobre, zgodne z oczekiwaniami rynku wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o blisko 4 proc. do 3,6 mld zł, a skorygowana EBITDA była stabilna i wyniosła 824 mln zł. Segment zielonej energii wygenerował 66 mln zł EBITDA w II kw. i 123 mln zł w I półroczu - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. - Pomimo wysokich kosztów odsetkowych Grupa ma wysoką zdolność generowania gotówki. Capex mamy pod kontrolą, a ostatnio pozyskaliśmy finansowanie projektowe w łącznej wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo, której budowa z sukcesem dobiega końca - dodaje.
Priorytetami Grupy Polsat Plus w obszarze finansowym na drugą część br. pozostają: efektywne zarządzanie inwestycjami, ścisła kontrola kosztów i maksymalizacja przychodów ze sprzedaży zielonej energii.
Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych. W II kw. odnotowała bardzo dobrą sprzedaż usług telefonii komórkowej - wzrost o 209 tys. r/r. Natomiast liczba świadczonych usług dostępu do internetu wzrosła o 159 tys. r/r.
Ponad 3 mln klientów, czyli 53 proc. wszystkich klientów (wzrost o 1,7 proc., czyli 49 tys. r/r) korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od spółek z Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w II kw. br. o 4,3 proc. r/r do 78,4 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) obniżył się do poziomu 7,1 proc..
- Konsekwentnie realizujemy naszą strategię multiplay. Wprowadziliśmy nowe, niezwykle proste i elastyczne zasady łączenia naszych usług, aby jeszcze silniej skoncentrować się na wzroście ARPU - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. - W II kw. liczba naszych klientów multiplay zwiększyła się o 1,7 proc. do ponad 3 mln i stanowią oni już 53 proc. całej naszej bazy klientów. Systematycznie budujemy ARPU klientów kontraktowych - ARPU klientów B2C wzrosło o 4,3 proc. do 78,4 zł, a klientów B2B - o 4 proc. do ponad 1,5 tys. zł. Utrzymujemy niski wskaźnik churn na poziomie 7,1 proc., co niezmiennie świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów i skuteczności strategii multiplay - dodaje.
W segmencie usług przedpłaconych Grupa posiada wysoką bazę ok. 2,4 mln klientów i wysokie ARPU na poziomie 17,7 zł. W segmencie B2B skutecznie utrzymuje skalę działalności - niezmiennie obsługuje 68 tys. klientów, a średni przychód od nich wzrósł w II kw. br. o 4 proc. r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.
Grupa Telewizji Polsat miała bardzo dobre wyniki oglądalności oraz silną pozycję na rynku reklamy. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wzrosła do 22,5 proc. (7,3 proc. kanału głównego Polsat i 15,2 proc. kanałów tematycznych) w II kw. br. oraz 22,3 proc. (7,4 proc. kanału głównego Polsat i 14,9 proc. kanałów tematycznych) w I półroczu. Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 3,3 proc. do 373 mln zł w II kw. oraz o 3,7 proc. do 693 mln zł w I półroczu, zapewniając jej udział w rynku reklamy TV na poziomie odpowiednio 28,2 proc. i 28,4 proc.
W II kw. 2025 r. Grupa Polsat-Interia nadal zajmowała pozycję lidera Internetu wśród polskich wydawców. Pozostała również nr 1 w kategorii mobile. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali blisko 2 mld odsłon stron.
W segmencie zielonej energii Grupa Polsat Plus odnotowała dynamiczny wzrost produkcji energii w wyniku rozbudowy mocy produkcyjnych w wietrze. W II kw. br. wyprodukowała 314 GWh zielonej energii (111 GWh z wiatru, 29 GWh ze słońca i 175 GWh z biomasy) - o 41 proc. więcej r/r. W I półroczu było to 592 GWh (216 GWh z wiatru, 44 GWh ze słońca i 332 GWh z biomasy) - również o 41% więcej r/r. Grupa osiągnęła wysoki zysk EBITDA tego segmentu - 66 mln zł w II kw. oraz 123 mln zł w I półroczu.
- Produkcja zielonej energii z naszych OZE wzrosła w II kw. i I półroczu o ponad 40 proc. Wkrótce nasze moce zainstalowane w wietrze podwoi nasza najnowsza i największa farma w Drzeżewie o mocy 139 MW. Prace budowlane dobiegają końca. Zainstalowane są wszystkie 63 turbiny, a 51 produkuje już testowo prąd - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. - Segment ten zauważalnie wspiera wyniki finansowe Grupy - w I półroczu przyniósł 123 mln zł EBITDA. Nowa farma, której pełne komercyjne uruchomienie planowane jest na IV kw., przełoży się na wzmocnienie EBITDA w kolejnych okresach - dodaje.
1) EBITDA za II kw. 2024 r. skorygowana o zysk ze zbycia pakietu adresów IPv4 (22 mln zł), a EBITDA za II kw. 2025 r. - o odpisy aktualizujące wartość zapasów modułów PV (19 mln zł).