Polskie Radio powinno być niezależne od rynku reklamy?

Nowy system finansowania mediów publicznych jest bardzo potrzebny - mówi przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jan Dworak, który wziął udział w sympozjum otwierającym obchody jubileuszowe Polskiego Radia, podkreślił, że nowa ustawa medialna jest koniecznością. Jego zdaniem media publiczne muszą być odporne na wpływy, a taką gwarancją jest niezależność finansowa.

Dworak dodaje, że PR SA nie może walczyć z nadawcami komercyjnymi na rynku reklamy. - Nowy system finansowania jest warunkiem koniecznym, żeby Polskie Radio, Polska Telewizja i rozgłośnie regionalne mogły pełnić swoją funkcję społeczną właściwie - zaznacza. Jego zdaniem, nie jest dobrze, gdy media publiczne muszą walczyć z nadawcami komercyjnymi na rynku reklamy. Nie jest to dobre także dlatego, że to tworzy mechanizmy zależności jeżeli chodzi o kształtowanie programu - podkreśla.

Ustawa medialna, czyli nowe prawo, które zapewniałoby finansowanie mediom publicznym jest w rękach polityków wyjaśnia Jan Dworak. - Z dużą ostrożnością wypowiadam się o terminach uchwalenia tej nowej ustawy, to jest w rękach świata polityki, parlamentu, a nie KRRiT - dodaje Dworak. I zaznacza, że to co można dziś robić, czyli namawiać instytucje polityczne do tego, żeby ustawą medialną się zajęły, KRRiT robi.

Reklama

Rok 2015 jest rokiem szczególnym dla Polskiego Radia. W tym roku przypada jubileusz 90-lecia jego powstania. Pierwszą audycję radiową wyemitowano 1 lutego w 1925 roku.

- Polskie Radio zawsze tworzyło kulturę, tego nie potrafią media komercyjne - mówi Ryszard Miazek. W siedzibie Polskiego Radia w Warszawie odbyło się sympozjum inaugurujące obchody 90 - lecia powstania radiofonii w Polsce.

Były prezes Polskiego Radia, Ryszard Miazek zwrócił uwagę na to, że media publiczne zawsze skupiały najaktywniejszych ludzi kultury.

- Polskie Radio i Telewizja Polska współcześnie to wielkie środowiska inteligencji, a to rola niezastąpiona - dodaje.

Ryszard Miazek ubolewa jednak, że są problemy z finansowaniem, ale jak mówi - trzeba się z tym "uporać i czuć pewnie".

- Lata mijają i także radio się zmienia, ale Polskie Radio na niełatwym rynku medialnym radzi sobie dobrze - ocenia. Według niego, wszystko się zmieniło i technologia, styl dziennikarstwa i gusta słuchaczy, a radio nie może pozostawać w tyle, więcej - musi być awangardą. - Z tej roli Polskie Radio wywiązuje się dobrze -ocenia.

Ryszard Miazek był prezesem Polskiego Radia w latach 2000-2002.

Przewodniczącym honorowego komitetu obchodów 90 lecia Polskiego Radia jest prezydent Bronisław Komorowski.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: niezależność finansowa | Polskie | rynek reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »