Polskie sklepy wychodzą poza Europę

Załamanie koniunktury w Niemczech, Czechach, Słowacji, Rosji zmusiło polskie marki odzieżowe do ograniczenia działalności na tamtych rynkach.

Załamanie koniunktury w Niemczech, Czechach, Słowacji, Rosji zmusiło polskie marki odzieżowe do ograniczenia działalności na tamtych rynkach.

Nie znaczy to jednak, że krajowe firmy zupełnie rezygnują z zagranicznej ekspansji, po prostu poszukują nowych rynków zbytu.

Firma Kan, właściciel marki odzieżowej Tatuum, chce sprzedawać swoje kolekcje w Chinach.

- Pierwszy sklep w Szanghaju otworzymy w grudniu - informuje Marcin Kleszczewski z Kan.

Wyjaśnia, że firma chce być obecna na największym rynku świata.

- A Szanghaj to najbardziej nowoczesna i najdynamiczniej rozwijająca się metropolia Państwa Środka. Oczywiście dużym ułatwieniem jest to, że posiadamy tam już zaplecze organizacyjne, znamy przepisy i realia biznesowe. Istotna część kolekcji powstaje w tamtym regionie. Od kilku lat istnieje tam też nasza firma zajmująca się kontrolą jakości, organizacją dostaw i zakupem - wymienia Marcin Kleszczewski.

Reklama

Perspektywy chińskiego rynku potwierdza raport sporządzony przez firmę Cushman & Wakefield. Przez najbliższe trzy lata przychody na osobę w Szanghaju mają rosnąć w tempie 12-15 proc. rocznie.

Dlatego ten rynek przyciąga kolejnych graczy. Nowych rynków szuka sieć obuwnicza Gino Rossi, która w Polsce ma 76 sklepów, a za granicą 25. Te na Dalekim Wschodzie to jedna z możliwości.

Patrycja Otto - Więcej: Gazeta Prawna 13.08.2009 (157) - forsal.pl - str. A2-A3 Chcesz mieć zawsze aktualny serwis gospodarczo-prawny- Zamów pełne wydanie Gazety Prawnej w internecie.

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | Polskie | polskie marki | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »