"Poznań za pół ceny"
W sobotę w Poznaniu ruszy nowa odsłona akcji "Poznań za pół ceny". Zgodnie z jej założeniami, co tydzień jedna z restauracji obniży na jeden dzień cenę oferowanych dań o 50 proc. Akcja trwać będzie przez cały rok.
"Poznań za pół ceny" to przedsięwzięcie organizowane od trzech lat. Do tej pory akcja ograniczała się do jednego weekendu w roku, w trakcie którego usługi poznańskich hoteli i restauracji, a także wstępy do muzeów i zoo kosztowały o 50 proc. mniej. Pomysł cieszył się dużym zainteresowaniem mieszkańców miasta i turystów, w trakcie trwania ostatniej akcji, na początku czerwca, sprzedano za pół ceny 65 tys. usług.
"Ten sukces, wraz z ciepłym przyjęciem akcji przez gości, zachęcił nas i poznańskich restauratorów do wykorzystania sprawdzonej już formuły i uznanej marki +Poznań za pół ceny+ do całorocznej promocji. W jej ramach jedna restauracja w każdym kolejnym tygodniu zaproponuje menu za pół ceny" - poinformował Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która jest organizatorem i koordynatorem całej akcji.
Menu za pół ceny zaproponuje w każdym kolejnym tygodniu inna poznańska restauracja. Promocyjne menu dostępne będzie przez jeden dzień. Z opisem restauracji i menu można zapoznać się wcześniej dzięki stronom internetowym: www.poznan.pl/polceny oraz www.facebook.pl/polceny.
W weekend 5 i 6 czerwca turyści i poznaniacy mogli w ramach weekendowej akcji "Poznań za pół ceny" skorzystać z oferty 113 restauracji, hoteli, pubów, kawiarni i muzeów, które oferowały swoje usługi za obniżoną cenę. Sprzedano 65 tys. usług - trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. W poznańskich hotelach nocowało prawie 2,5-krotnie więcej turystów.
Oprócz propozycji gastronomicznej i usługowej, dla turystów przygotowano dodatkowe atrakcje, takie jak zwiedzanie niedostępnych zazwyczaj podziemi kościoła farnego i komnat Zamku Cesarskiego w Poznaniu oraz zrekonstruowanych obozów wojskowych w Forcie VII.
Dwie poprzednie edycje akcji "Poznań za pół ceny" spotkały się z równie dobrym przyjęciem i zainteresowaniem turystów. Akcja w 2009 roku została wyróżniona przez Polską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny i zaczęła być kopiowana w innych miastach.