Reklama

Prezes Colian: Rynek słodyczy będzie rozwijał się głównie wartościowo m.in. dzięki 500 plus

Branża słodyczy będzie musiała w 2017 roku radzić sobie z rosnącymi kosztami produkcji i cenami surowców, a także presją cenową. Polski rynek słodyczy będzie rozwijał się głównie wartościowo m.in. dzięki programowi Rodzina 500 plus, a także będzie podążał za światowymi trendami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding.

- Na dynamikę rozwoju rynku słodyczy będą miały wpływ rosnące koszty produkcji, w tym drożejące ceny podstawowych surowców oraz presja cenowa. W najbliższej przyszłości rynek słodyczy będzie rozwijał się głównie wartościowo. Wpływ na to będzie miała ogólna sytuacja ekonomiczna oraz program Rodzina 500+, który w wielu rodzinach wygeneruje dochód ponad podstawowe potrzeby - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding.

Reklama

Jan Kolański spodziewa się też utrzymania wzrostu zainteresowania produktami wysokiej jakości i wyrobami premium.

- Polski rynek słodyczy będzie podążał za światowymi trendami. Producenci będą dążyć do wprowadzania na rynek innowacji, które mają potencjał generowania nowego popytu. Spodziewamy się przede wszystkim tzw. renowacji: nowych smaków, nowych formatów opakowań, cobrandingów, a także wariantów sezonowych i limitowanych edycji. Przewidujemy utrzymanie wzrostu zainteresowania produktami wysokiej jakości i wyrobami premium - mówi Jan Kolański.

Prezes Colian Holding ocenia też, że rok 2016 ponownie był trudny dla branży cukierniczej w Polsce. Miniony rok ponownie przyniósł wzrost cen surowców, zwłaszcza cukru i ziarna kakaowego. Nie pozostało to bez wpływu na branżę. Ponadto na rynku panowała silna konkurencja i zjawisko nieustannej "promocji", które przełożyły się na presję cenową, napędzaną przez sieci handlowe.

Dodaje, że w efekcie część producentów zaczęła optymalizować koszty produkcji, oferując produkty niższej jakości. Aby spełnić wymóg cenowy i jednocześnie osiągnąć wyniki powyżej progu rentowności, niektórzy zdecydowali się na stosowanie zamienników, tańszych surowców.

Barbara Woźniak

Więcej informacji na portalspozywczy.pl

Dowiedz się więcej na temat: słodycze | cukier | cukierki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »