Prezes LOT: W grudniu 2012 r. pierwszy rejs dreamlinera z pasażerami

Pierwszy rejs Boeinga 787 Dreamliner w barwach PLL LOT z pasażerami na pokładzie odbędzie się w grudniu br. z Warszawy - zapowiedział w środę PAP prezes spółki Marcin Piróg. Przewoźnik w listopadzie br. otrzyma pierwszą tego typu maszynę.

Pierwszy rejs Boeinga 787 Dreamliner w barwach PLL LOT z pasażerami na pokładzie odbędzie się w grudniu br. z Warszawy - zapowiedział w środę PAP prezes spółki Marcin Piróg. Przewoźnik w listopadzie br. otrzyma pierwszą tego typu maszynę.

- 15 listopada do Warszawy w barwach LOT-u przyleci pierwszy Boeing 787 Dreamliner. Trzy dni wcześniej zostanie on nam przekazany. Pierwszy komercyjny rejs z pasażerami na pokładzie zostanie wykonany w grudniu, prawdopodobnie w okolicach 11, gdzieś do Europy - ustalamy jeszcze dokładnie do jakiego miasta - powiedział Piróg, który uczestniczy w Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Dodał, że nowy samolot 16 stycznia 2013 r. zacznie już wykonywać rejsy regularne; pierwszy odbędzie się do Chicago.

Piróg zapowiedział, że drugi egzemplarz 787 firma ma otrzymać na początku stycznia 2013 r. Od 1 lutego zacznie on latać na rejsach regularnych do Nowego Jorku. Trzy kolejne dreamlinery mają przylecieć między styczniem a marcem 2013 r.

Reklama

W sumie LOT zamówił osiem maszyn Boeing 787 Dreamliner, które zastąpią Boeingi 767. - Stopniowo będziemy pozbywać się Boeingów 767. Chcemy, aby ostatni boeing wyleciał od nas do końca pierwszego kwartału przyszłego roku - powiedział Piróg.

LOT na dreamlinery czeka od 2008 roku. Przewoźnik będzie pierwszą europejską linią, która otrzyma tę maszynę.

Szef LOT-u przypomniał, że w zamówionych przez PLL LOT samolotach będą trzy klasy pasażerskie: biznes z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, premium economy mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna.

- Nasze symulacje pokazują, że zapełniając klasę biznes, która standardem będzie przypominała first class naszych konkurentów europejskich, plus nową klasę premium economy, nasze przychody wzrosną mniej więcej o 20 proc., utrzymując koszty mniej więcej na tym samym poziomie (w porównaniu do kosztów związanych z utrzymaniem B767 - PAP) - wyjaśnił prezes.

Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała maszynę, jest japońska ANA. Pod koniec października ub.r. dreamliner wykonał pierwszy lot komercyjny. Cztery godziny i osiem minut po starcie z Tokio maszyna japońskich linii All Nippon Airways wylądowała w Hongkongu.

Boeing 787 Dreamliner zbudowany jest głównie z materiałów kompozytowych; jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, mogącym latać na trasach dalekiego zasięgu. Samolot tego typu będzie mógł przeđwieźć od 210 do 330 pasażerów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Marcin Piróg | PAP | Piróg | Dreamliner | PLL LOT | boeinga
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »