Reklama

Prezes NFZ zmienił sposoby rozpatrywania skarg i wniosków

27.6.2014 r. Prezes NFZ wydał zarządzenie nr 36/2014/DS zmieniające zarządzenie w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia. Główne zmiany dotyczą organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia składanych do Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia lub do oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.

Zarządzenie zmieniające wprowadza możliwość wniesienia skargi, bądź wniosku, pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej, ale także za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz ustnie do protokołu. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, nieopatrzonej podpisem elektronicznym i niezawierającej imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pracownik komórki organizacyjnej właściwej do rozpatrywania skarg za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy o uzupełnienie złożonej skargi lub wniosku o te dane w terminie siedmiu dni. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.

Reklama

Kolejna zmiana wprowadzona zarządzeniem zmieniającym dotyczy sprawozdawczości z zakresu skarg i wniosków oraz innych spraw rozpatrywanych w komórkach organizacyjnych właściwych do spraw skarg i wniosków. Komórka właściwa do spraw skarg i wniosków sporządza kwartalne sprawozdanie w zakresie skarg i wniosków oraz innych spraw, które wpłynęły i zostały rozpatrzone w oddziale wojewódzkim. Natomiast Departament Spraw Świadczeniobiorców Centrali w terminie do 30 dnia miesiąca następującego po zakończonym kwartale, przekazuje:

1) Prezesowi Funduszu,

2) Zastępcy Prezesa do spraw Medycznych

3) Zastępcy Prezesa do spraw Służb Mundurowych

oraz do wiadomości i wykorzystania służbowego:

1) Gabinetowi Prezesa,

2) Departamentowi Świadczeń Opieki Zdrowotnej,

3) Biuru Komunikacji Społecznej,

zbiorcze sprawozdanie kwartalne w zakresie skarg i wniosków, które wpłynęły do Centrali oraz oddziałów, wraz z analizą rozparzonych skarg i wniosków.

Rafał Wiśniewski

Dowiedz się więcej na temat: Narodowy Fundusz Zdrowia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »