Produkty Nestle tymczasowo zniknęły ze sklepów sieci Żabka

Na półkach sklepów sieci Żabka próżno szukać produktów Nestle. Jak ustalił nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl, jest to konsekwencja przeciągnięcia się rozmów sieci convenience z gigantem spożyczym odnośnie warunków współpracy handlowej w 2020 r. - poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl.

Z Żabek zniknęły m.in. batony KitKat i Princessa, dotychczas obecne przy strefie kas. Ponadto w kilku sklepach sieci, które odwiedziliśmy, kończyły się zapasy wody Nałęczowianka. W pełni dostępna była natomiast oferta karmy dla zwierząt Purina, która także wchodzi w skład portfolio Nestle.

Żabka nie odpowiedziała na żadne z pytań, jakie zadaliśmy w tej sprawie w ubiegłym tygodniu. Biuro prasowe sieci zapewniło nas natomiast, że produkty Nestle lada moment powrócą do sprzedaży. - Współpraca z dostawcą produktów Nestle do naszej sieci została już wznowiona i w najbliższym czasie będą one ponownie dostępne w sklepach sieci Żabka - przekazało nam biuro prasowe sieci.

Reklama

Podobny komunikat przesłało nam w poniedziałek Nestle. - Współpraca z siecią została wznowiona. W większości placówek w najbliższym czasie będzie można kupić bez problemów produkty Nestle - napisało biuro prasowe spożywczego koncernu.

Dodało: - Sieć sklepów Żabka jest dla nas ważną częścią kanału dystrybucji. To partner, z którym z sukcesem współpracujemy od początku jego działalności w Polsce. Sieć ma obecnie ponad 6000 sklepów, więc ważne jest dla nas, by nasze produkty znalazły się na ich półkach.

Dziennikarze redakcji wiadomoscihandlowe.pl odwiedzili dziś kilka warszawskich Żabek, jednak w żadnej z nich nie znaleźli ani batonów KitKat, ani Princessa.

Tak Żabka, jak i Nestle nie odpowiedziały na pytanie, jak długo artykuły producenta były niedostępne w sklepach sieci, oraz ilu dokładnie wyrobów i pod jakimi markami dotyczyły tymczasowe "cięcia" w asortymencie.

Przedłużające się negocjacje warunków handlowych między Żabką a Nestle spowodowały tylko krótkotrwałe problemy z dostępnością niektórych flagowych wyrobów tego producenta w sklepach sieci. W branży znane są jednak przypadki znacznie ostrzejszych sporów między detalistami i przetwórcami żywności. Tylko w ostatnich latach mocno iskrzyło m.in. na linii Coca-Cola - Kaufland, Unilever - Kaufland, a także Unilever - Tesco.

W 2016 r. do porozumienia w zakresie warunków handlowych nie potrafiły dojść Tesco i Unilever. Poskutkowało to wycofaniem produktów niektórych marek, takich Ben & Jerry's, Surf, Hellmann's, Marmite czy Pot Noodles, z półek sklepów Tesco w Wielkiej Brytanii. Konflikt ten był o tyle ciekawy, że Dave Lewis, prezes Tesco, przed rozpoczęciem pracy w brytyjskiej sieci związany był przez niemal trzy dekady właśnie z Unileverem - pod koniec pracy dla tej firmy sprawował stanowisko szefa działu produktów higieny osobistej. Ostatecznie po kilku miesiącach Tesco zdołało porozumieć się z Unileverem i współpracę wznowiono.

Pod koniec 2018 r. sieć Kaufland w Niemczech wycofała ze sprzedaży produkty firmy Unilever, aby zaprotestować przeciwko podwyżkom cen, które chciał wprowadzić holenderski koncern spożywczy. Poskutkowało to zakończeniem dostaw blisko 500 produktów, w tym 90 artykułów w Polsce, pod markami takimi jak Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr. Obie strony pogodziły się dopiero pod koniec 2019 r., gdy uzgodniono warunki współpracy na rok 2020 (produkty wróciły do Kauflandu do końca stycznia 2020 r.). Przed konfliktem obu firm produkty Unilevera generowały 2 proc. rocznych przychodów Kauflandu (globalnie). Te sięgają 22,6 mld euro, co oznacza, że wyroby Unilevera odpowiadały za niemal 0,5 mld euro sprzedaży w sklepach tej sieci.

W 2019 r. Kaufland pogodził się także z Coca-Colą, w dodatku po znacznie dłuższym czasie. Napoje amerykańskiego koncernu zniknęły z półek niemieckiej sieci w 2014 r., po wyjątkowych trudnych negocjacjach handlowych. Dawniej Kaufland w podobny sposób potraktował również makarony, przyprawy i przetwory produkowane przez chorwacką firmę Podravka, a także produkty marki Danone.

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel | Żabka Polska SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »