Prognoza sprzedaży padła
Wiadomo już, że nawet mocno okrojona prognoza sprzedaży 350 tys. nowych aut w 2001 roku była zbyt optymistyczna. Tegoroczna sprzedaż będzie niższa od ubiegłorocznej o ok. 32 proc.
Wiadomo już, że nawet mocno okrojona prognoza sprzedaży 350 tys. nowych aut w 2001 roku była zbyt optymistyczna. Tegoroczna sprzedaż będzie niższa od ubiegłorocznej o ok. 32 proc.
W ciągu 11 miesięcy br. polski rynek wchłonął blisko 308 tys. nowych samochodów osobowych. Przyjmując nawet, że sprzedaż aut w grudniu okaże się nieco wyższa niż w listopadzie to i tak tegoroczna ich sprzedaż będzie niższa od prognozowanej na 350 tys.
sztuk. Już dziś można powiedzieć, że tegoroczny rynek motoryzacyjny będzie mniejszy od ubiegłorocznego o ok. 32 proc.
Do końca listopada najwięcej samochodów sprzedał Fiat, jego wyniki są o 40 proc. gorsze od osiągniętych w tym samym okresie ubr. Na drugim miejscu znalazło się Daewoo ze sprzedaża niższą o 63 proc.
Jako główne powody spadku zainteresowania nowymi autami wymienia się wolniejszy wzrost gospodarczy oraz ogromny konkurencyjny import tańszych samochodów używanych, który osiągnie w tym roku ponad 220 tys. pojazdów. Sprzedaż aut krajowych spadła od stycznia do listopada o 52 proc. w stosunku do ubr. i wyniosła zaledwie 132,6 tys. sztuk.