"Przekrój" we wrześniu z największym spadkiem
We wrześniu aż siedem tygodników ogólnopolskich zanotowało spadek sprzedaży. Najwięcej straciły "Przekrój" i "Forum".
Jak wynika z danych ZKDP, liderem zestawienia w analizowanym okresie był Tygodnika Angora, który publikuje przedruki z polskiej prasy (373 222 sprzedanych egz., spadek o 3,5 proc. w stosunku do września 2010 r.).
Na drugiej pozycji uplasował się nowy tygodnik Uważam Rze, obecny na rynku od 7 lutego 2011 r. (141 694 egz.), na trzeciej - Gość Niedzielny (135 483 egz., mniej o 4,1 proc.), a miejsce czwarte zajęła Polityka (131 814 egz., mniej o 9,00 proc.). Piąte miejsce pod względem sprzedaży zajął we wrześniu tygodnik Newsweek Polska (129 847 egz., więcej o 7,3 proc.).
Kolejne lokaty należały do tygodnika Wprost (121 477 egz., 2,3 proc. mniej niż przed rokiem), Gazety Polskiej, która odnotowała we wrześniu br. największy wzrost sprzedaży w porównaniu do września 2010 r. (71 316 egz., wzrost o 9,8 proc.), Przekroju, który stracił najwięcej (36 980 egz., mniej o 21,4 proc.) oraz Przeglądu (21 341 egz., mniej o 4,8 proc.).
Ostatnie miejsca w zestawieniu sprzedaży jedenastu największych tygodników społeczno-politycznych zajęły Tygodnik Powszechny (20 544 egz., spadek o 4,8 proc.) oraz Forum, publikujący przedruki z prasy zagranicznej (15 524 egz., spadek o 9,7 proc.).
Powyższe dane odnoszą się do pozycji z zestawienia Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, określonej jako "rozpowszechnianie płatne razem".