Przewodniczący KRRiTV: Najwyższy czas uregulować kwestię abonamentu

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powiedział, że najwyższy czas na uzdrowienie kwestii abonamentu.

W tym miesiącu do Sejmu ma trafić nowelizacja ustawy abonamentowej autorstwa Prawa i Sprawiedliwości (PiS). Polska jest na jednym z ostatnich miejsc w Europie pod względem ściągalności abonamentu. Terminowo płaci go 10 proc. gospodarstw domowych, choć niemal wszystkie mają odbiorniki radiowe i telewizyjne.

Gość radiowej Jedynki podkreślił, że decydentom zależy na zapewnieniu odbiorcom programów wysokiej jakości - bez zalewu uciążliwych reklam. - Przede wszystkim chodzi o bardzo dobry wartościowy produkt, który będzie dostępny nie tylko w chwili emisji na antenie, ale także w internecie. Zapewni to stały dostęp do archiwów Polskiego Radia i Telewizji Polskiej - powiedział Witold Kołodziejski.

Gość Polskiego Radia zwrócił uwagę, że w żadnym wypadku nie należy utożsamiać opłat dla operatorów sieci kablowych z abonamentem na rzecz mediów publicznych. - Operator telewizji kablowej czy satelitarnej pobiera opłatę za udostępnienie całego pakietu programów i ani grosza z tego nie płaci telewizji publicznej. Mimo że udostępnia programy publicznej telewizji i radia, to do kasy tych spółek nie idzie ani grosz - powiedział przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Reklama

Witold Kołodziejski podkreślił, że 700 mln zł rocznie, zbierane w Polsce tytułem abonamentu, nie jest w stanie zapewnić finansowania telewizji i radiofonii publicznej. Dodał, że obecnie nie jest ważne, czy opłata będzie dopisywana do rachunku za prąd, czy uzyskamy ją dzięki uszczelnieniu dotychczasowego systemu. - Każdy sposób będzie dobry, jeśli tylko okaże się skuteczny - przekonywał gość Polskiego Radia.

IAR/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »