"Puls Biznesu": Kasza spycha kartofla z talerza Kowalskiego
Jest moda na kaszę, ryż i makaron - przekonują producenci. Polacy jedzą coraz mniej ziemniaków - donosi "Puls Biznesu".
Przestajemy być narodem ziemniaczanym. Konsumpcja ziemniaków spada od lat. O ile w 2004 r. Polak jadł ich 129 kg rocznie (spożycie bilansowe na mieszkańca), to w 2010 r. już o 17 kg mniej.
Ręce mogą więc zacierać producenci kaszy, choć - ich zdaniem - popytu nie napędzają zasobniejsze portfele Polaków, lecz moda na zdrowe odżywianie.
"Kasza przestała być postrzegana jako pożywienie dla biednych. Spektakularny wręcz wzrost odnotowuje kasza jaglana" - opowiada Gabriela Antczak, dyrektor marketingu Kupca.
Nie wiadomo jednak, ile kg kaszy trafia rocznie na talerz przeciętnego Polaka, bo takich danych nikt nie zbiera.
Zdaniem producentów, trendy prozdrowotne są też odczuwalne na rynku ryżu, którego wartość to około 265 mln zł rocznie, co przekłada się na spożycie 1,5 kg rocznie na osobę.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze