Rekord na rynku przesyłek. Pocztowcy i kurierzy mają przed świętami ręce pełne roboty
Rok 2018 jest kolejnym rekordowym pod względem wolumenu przesyłek. Przed samymi świętami Bożego Narodzenia ich wolumen wzrasta o ponad 40 proc. w stosunku do pozostałych okresów roku, dlatego nie odkładajmy zamawiania prezentów ani nadawania paczek i listów na ostatnią chwilę - przekonuje Marcin Cichy szef Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
- Nie czekajmy z wysyłką do samych świąt, zróbmy to już teraz tak, aby nasze listy i paczki doszły do najbliższych na czas. Pamiętajmy, aby sprawdzać w regulaminie, jakie są nasze prawa i obowiązki. - radzi Marcin Cichy prezes UKE, regulatora rynku. - Pamiętajmy także o tym, że listy i paczki zagraniczne idą zdecydowanie dłużej niż przesyłki krajowe - dodaje.
Karol Krzywicki, zastępca prezesa UKE ds. rynku pocztowego, przyznaje, że Polacy pokochali zakupy w internecie. - W tym roku szacuje się dość ostrożnie, że wydamy w sklepach internetowych ok. 40 mld zł. To przekłada się na zwiększony ruch u operatorów pocztowych i kurierskich - przewidujemy, że będzie to w sumie ok. 460 mln przesyłek paczkowych - wyjaśnia.
Zamawiając towary w internecie, musimy pamiętać, że termin ich dostarczenia zależy od platformy aukcyjnej, czy też sklepu internetowego, w którym decydujemy się zrobić zakupy. W przypadku serwisów dalekowschodnie czas dotarcia zamówienia do Polski wynosi ok. 3 tygodni. Okres ten jest krótszy w przypadku platform działających w Polsce i w UE, zawsze jednak dobrze jest zapoznać się z regulaminem operatora odpowiadającego za dostawę.
A co robić, gdy nasza przesyłka zaginie lub ulegnie zniszczeniu? Jeżeli reklamacja usługi okaże się koniecznością, warto zapamiętać trzy liczebniki - jeden, siedem oraz trzydzieści. Co one oznaczają i jakie prawa mamy jako klienci firm kurierskich i pocztowych? O tym w materiale wideo.