Rekordowe otwarcie dla "Barbie" i "Oppenheimera". Filmy zarobiły setki milionów dolarów

Amerykańskie i kanadyjskie kina zarobiły w weekend ok. 302 mln dolarów z okazji premier filmów "Barbie" oraz "Oppenheimer" - podaje "The New York Times". Jak dodaje gazeta, takiego otwarcia branża nie widziała od 2019 roku.

Jak wynika z danych Box Office Mojo, w pierwsze trzy dni (piątek-niedziela) od premiery film "Barbie" zarobił ok. 337 mln dol. na całym świecie. Największą popularnością ekranizacja nawiązująca do lalki firmy Mattel cieszyła się poza rodzimym rynkiem. W USA bowiem dzieło Grety Gerwig (reżyserka) zarobiło 155 mln dol., natomiast w innych krajach blisko 182 mln dol.  

Oznacza to, że "najbardziej różowy film świata" pokonał inną gorącą premierę, jakim był pierwszy pokaz "Oppenheimera". Biografia opowiadająca losy "ojca bomby atomowej" w reżyserii Christophera Nolana zarobiła w 5 dni (od 19 do 23 lipca) 174,2 mln dol., z czego 80,5 mln dol. w kinach w Ameryce Północnej.

Reklama

Najbogatsze otwarcie od wybuchu pandemii

Jak wyjaśnia "NYT", tak dobrego weekendu amerykańskie i kanadyjskie kina nie widziały od wybuchu pandemii. Próg 300 mln dol. przychodów z tytułu sprzedanych biletów ostatnim razem udało się przekroczyć w 2019 r. przy okazji premiery filmu "Avengers: Koniec gry". Hit z uniwersum Marvela uzbierał łącznie blisko 357 mln dol. z tytułu sprzedanych biletów.  

Jednocześnie długo pozostawał on najlepiej zarabiającym filmem. Od premiery “Avengers: Koniec Gry" wygenerował 2,797 mld dol. przychodów w kinach, jednak w 2021 r. musiał ustąpić... pierwszej części “Avatara" (premiera 2009 r.), którą na nowo pokazywano na chińskim rynku, tuż po zluzowaniu obostrzeń wynikających z walki z pandemią koronawirusa, a która zarobiła 2,992 mld dol.  

Jednocześnie jak wyjaśnił na łamach amerykańskiej gazety Richard L. Gelfond, dyrektor generalny IMAX - jednego z największych kinowych dystrybutorów w USA - "Barbie" i "Oppenheimer" przyciągnęły miliony widzów, ponieważ oferowały coś nowego, a nie były kontynuacją znanych już wszystkim franczyz, jak wspomniane kino superbohaterskie.  

Serwis EntTelligence szacuje, że w ostatni weekend "Barbie" w Stanach Zjednoczonych obejrzało ok. 12,8 mln widzów, natomiast "Oppenheimera" ok. 5,8 mln. Takie liczby, wraz z zarobkiem kin wskazują, że był to najlepszy weekend otwarcia dla tamtejszej branży od początku bieżącego roku i czwarty w historii.  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Barbie (film) | box office
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »