RMN apeluje o niezatrudnianie w mediach publicznych b. funkcjonariuszy służb specjalnych PRL

Rada Mediów Narodowych apeluje do zarządów spółek publicznej radiofonii i telewizji oraz PAP o niezatrudnianie byłych funkcjonariuszy, pracowników i współpracowników służb specjalnych PRL, a także o niepodejmowanie z nimi żadnej innej formy współpracy mającej wpływ na treść programu. Taki apel został przyjęty przez RMN w środę.

Zgodnie z uchwaloną przez Sejm w kwietniu 1997 roku ustawą obowiązek lustracji objął: prezydenta, parlamentarzystów, osoby pełniące kierownicze stanowiska państwowe, sędziów, prokuratorów i adwokatów, a także szefów mediów publicznych.

Z kolei znowelizowane w 2007 r. przepisy stanowiły, że sprawdzeniu mieli podlegać też m.in. nielustrowani przedtem wszyscy naukowcy i dziennikarze oraz właściciele mediów. W maju 2007 r. Trybunał Konstytucyjny zakwestionował m.in. lustrację ogółu dziennikarzy i naukowców (oprócz pełniących funkcje kierownicze).

Reklama

- Naszym zdaniem media publiczne nie powinny zatrudniać byłych funkcjonariuszy służb specjalnych PRL - oświadczył po środowym posiedzeniu Rady Mediów Narodowych jej przewodniczący Krzysztof Czabański.

Czabański poinformował, że środowy apel w tej sprawie do zarządów publicznych spółek medialnych został przyjęty przez RMN jednogłośnie. Zaznaczył jednocześnie, że apel nie jest żadnym aktem prawnym, który trzeba wykonać. "To nie ma żadnej mocy prawnej"- mówił.

- Apelujemy, zwracamy uwagę, że to może być problem, a takiego problemu nie powinno być. Reakcja na ten apel leży w gestii zarządów" - zaznaczył. "Liczymy na to, że zarządy myślą podobnie jak my w tej sprawie - dodał.

Przewodniczący RMN powiedział też, że Rada nie ma wyliczeń dotyczących tego, ilu osób może dotyczyć wystosowany w środę apel.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2016

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »