Rośnie popyt na trunki bez procentów. Wzrost sprzedaży sięga 50 proc.

Roczne tempo wzrostu sprzedaży trunków w wersji bezalkoholowej sięga obecnie 50 proc. - podaje "Rzeczpospolita". Ma to być dopiero początek trendu wśród konsumentów, który na polskim rynku mocno przybiera na sile.

"Rz" zwróciła uwagę, że alkohole to wciąż największe kategorie wydatków w wydatkach konsumenckich. Tylko w 2023 r. na wódkę Polacy wydali 16,8 mld zł, a 22,8 mld zł - na piwo.

Stopniowy odwrót od mocnych trunków

"Jednak obie kategorie od jakiegoś czasu tracą, jeśli chodzi o sprzedaż, a zachowania konsumenckie w tym zakresie stopniowo się zmieniają" - wskazuje gazeta, powołując się na dane NielsenIQ.

"Piwa bezalkoholowe stanowią już ponad 7 proc. wartości sprzedaży całej kategorii piw, odnotowując tym samym niemal 1-pkt proc. wzrostu znaczenia rok do roku" - powiedziała - cytowana przez dziennik - Anna Wagner z NielsenIQ. 

Reklama

Trend na bezalkoholowe warianty

"Wina są drugą kategorią, gdzie znaczenie wariantów bezalkoholowych jest największe. Wyjątkowo dobrze przyjęły się w winach musujących. Ich sprzedaż, zarówno wartościowa, jak i ilościowa, rośnie ponad 50 proc. i stanowią już (one - red.) 5 proc. sprzedaży wszystkich win musujących - dodała. 

Z danych firmy wynika, że trend na bezalkoholowe trunki widać także w innych kategoriach.  

PAP
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | piwo | wino | piwo bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »