Rover pojedzie do Korei po akcje FSO

Brytyjczycy planują wyjazd do Korei na rozmowy z Daewoo Motor Co. Chcą, by w negocjacjach wsparł ich polski rząd.

Brytyjczycy planują wyjazd do Korei na rozmowy z Daewoo Motor Co. Chcą, by w negocjacjach wsparł ich polski rząd.

W ubiegłym tygodniu w rozmowach z przedstawicielami kierownictwa Daewoo-FSO i polskiego rządu brała udział delegacja koncernu motoryzacyjnego MG Rover. Wynik spotkania może oznaczać przełom w ponad dwuletnich rozmowach z Brytyjczykami. - Rover wyraźnie zadeklarował chęć odkupienia od Daewoo Motor Co. akcji warszawskiego producenta matizów i lanosów - twierdzi przedstawiciel wysokiego szczebla polskich władz.

Rover z wizytą
Informacje te potwierdził w rozmowie z "PB" Nick Stephenson, wiceprezes MG Rover, odpowiedzialny za polski projekt. - Planujemy wyjazd do Korei na negocjacje z przedstawicielami koreańskiej spółki, która ma większościowy pakiet akcji Daewoo-FSO. Chcemy, by w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele polskiego rządu - mówi wiceprezes Stephenson.

Reklama

Nie chce jednak ujawnić, jakim pakietem akcji zainteresowany jest Rover ani ile jest skłonny zapłacić. - Wszystko zależy od wyników negocjacji - ucina Nick Stephenson.W posiadaniu Daewoo-Motor Co znajduje się obecnie 83,92 proc. akcji Daewoo-FSO. Reszta należy głównie do Skarbu Państwa. Ma on prawo wskazania inwestorów, którym Koreańczycy (oczywiście po ustaleniu warunków transakcji) mogą sprzedać swoje akcje.

Stale w grze
Brytyjski MG Rover produkuje samochody osobowe marki Rover i sportowe MG. Jego właścicielem jest fundusz Phoenix Venture Holding, który kilka lat temu za symboliczną kwotę przejął spółkę od niemieckiego koncernu BMW. Od tej pory Rover stara się zniwelować narosłe przez lata straty.Wyniki finansowe ma nadal przynosi straty. W związku z tym szuka nowych rynków zbytu, m.in. w Chinach. Rover nie wykluczał też wybudowania fabryki w Słowacji. Rozmowy w sprawie wejścia do Daewoo-FSO trwają już ponad dwa lata. Mimo to Nick Stephenson podkreśla, że jego firma nadal jest zainteresowana wejściem do Żerania- Możemy tu umieścić produkcję zarówno modeli do tej pory znajdujących się w naszej ofercie, jak i nowych - zapewnia Nick Stephenson.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: FSO | Daewoo | motor | Rover | rząd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »