Rynek apteczny spadł o 3,8 proc. rdr do 2,01 mld zł - PharmaExpert

Wartość sprzedaży na aptecznym rynku farmaceutycznym w lipcu 2012 r. wyniosła 2,01 mld zł, co stanowi spadek o 3,8 proc. w porównaniu do lipca 2011 r. - poinformowała w komunikacie prasowym PharmaExpert, firma badająca rynek farmaceutyczny.

Wartość sprzedaży na aptecznym rynku farmaceutycznym w lipcu 2012 r. wyniosła 2,01 mld zł, co stanowi spadek o 3,8 proc. w porównaniu do lipca 2011 r. - poinformowała w komunikacie prasowym PharmaExpert, firma badająca rynek farmaceutyczny.

"Rynek farmaceutyczny w lipcu odnotował spadek zarówno względem analogicznego okresu ub. r., jak i poprzedniego miesiąca br. Wartość sprzedaży na aptecznym rynku farmaceutycznym w lipcu br. wyniosła 2,01 mld zł. Wobec czerwca br. sprzedaż była mniejsza o 10,4 proc., a względem lipca 2011 r. nastąpił spadek o 3,8 proc." - poinformował, cytowany w komunikacie, Piotr Kula, prezes PharmaExpert.

Według PharmaExpert sprzedaż leków refundowanych w lipcu 2012 r. wyniosła 727 mln zł, czyli spadła o 23,1 proc. w porównaniu do lipca 2011 r.

Reklama

Sprzedaż odręczna wszystkich preparatów sprzedawanych bez recepty w aptece wyniosła w tym okresie 812 mln zł i była wyższa o 9,9 proc. w porównaniu do lipca 2011 r., a sprzedaż leków na recepty pełnopłatne wyniosła 458 mln zł i wzrosła o 16,3 proc. rok do roku.

Obrót polskiej statystycznej apteki w lipcu 2012 wyniósł 146 tys. zł (w cenach detalicznych brutto), co stanowi spadek o 5,2 proc. w stosunku do lipca 2011 r.

Wartość refundacji w lipcu wyniosła 528 mln zł, co oznacza spadek o 19,8 proc. w porównaniu do lipca 2011 r.(PAP)

PAP
Dowiedz się więcej na temat: RDR | leki | rynek farmaceutyczny | farmaceutyki | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »