Rynek opon w Polsce wzrośnie

Continental podtrzymuje, że polski rynek sprzedaży opon do samochodów osobowych może wzrosnąć w 2010 roku o 3 proc., a opon ciężarowych o niecałe 15 proc. - poinformowali w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele Continental Opony Polska.

Continental podtrzymuje, że polski rynek sprzedaży opon do samochodów osobowych może wzrosnąć w 2010 roku o 3 proc., a opon ciężarowych o niecałe 15 proc. - poinformowali w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele Continental Opony Polska.

Według danych przedstawionych przez Continental sprzedaż opon do samochodów osobowych wzrosła w Europie po ośmiu miesiącach 2010 roku o 8,4 proc. do 150,1 mln szt., tymczasem na rynku polskim sprzedaż ta spadła o 2,2 proc. do 7,5 mln szt.

"Moim zdaniem będziemy mieli 3-proc. wzrost rynku w tym roku, do około 11,85 mln sztuk" - powiedział dyrektor handlowy Continental Opony Polska, Jerzy Mendala.

Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych wzrosła w Europie po ośmiu miesiącach 2010 roku o 23,4 proc. do 6,47 mln szt., a na rynku polskim sprzedaż ta wzrosła o 33,2 proc. do 481 tys. szt.

Reklama

Continental szacuje, że w 2010 roku polski rynek opon do samochodów ciężarowych może wzrosnąć o niecałe 15 proc.

"Między rokiem 2007 a 2009 rynek stracił 114 tys. sztuk, ale po ośmiu miesiącach 2010 roku odbił, co może prorokować, że rok 2010 będzie nawet lepszy niż 2007, gdyby utrzymać te wzrosty, które są po ośmiu miesiącach. Sądzę, że można oczekiwać wzrostu rynku o 15 proc., chociaż może to być trochę mniej" - powiedział Grzegorz Jeziak, kierownik działu opon ciężarowych Continental Opony Polska.

W 2007 roku sprzedaż opon ciężarowych w Polsce wyniosła 719 tys. sztuk.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: continental | opony | polski rynek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »