"Rzeczpospolita": Boom na tablety w Polsce
Od stycznia do marca sprzedano tyle urządzeń, ile rozeszło się w przez połowę ubiegłego roku - donosi "Rzeczpospolita".
W pierwszych trzech miesiącach 2012 roku do polskich magazynów trafiło 66,1 tys. tabletów. To ponadtrzykrotny wzrost względem wyników z analogicznego okresu 2011 roku - poinformowała firma analityczna IDC.
O jeszcze większym, bo aż dziesięciokrotnym wzroście mówią dane GfK Polonia Retail and Technology - dotyczą one liczby urządzeń, które rzeczywiście trafiły do klientów.
- Rok temu polski rynek tabletów był jeszcze na etapie niemowlęctwa - wspomina Maciej Piekarski, kierownik produktu IT/Telekomunikacja w firmie GfK Polonia Retail and Technology.
Sprzedaż tabletów w kolejnych kwartałach będzie rosnąć, można się więc spodziewać, że potwierdzą się prognozy mówiące o 270 tys. urządzeń, które mają się rozejść w ciągu całego 2012 roku.
- Polski rynek tabletów będzie rozwijał się jeszcze szybciej, niż głosiły przewidywania z roku 2011 - prognozuje nawet Damian Godos, analityk firmy IDC.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Teraz wiadomości gospodarcze przeczytasz jeszcze szybciej. Dołącz do Biznes INTERIA.PL na Facebooku