"Rzeczpospolita": Polak nadal rzadko pije piwo w pubach

Udział gastronomii w sprzedaży piw w Polsce jest jednym z najniższych w Europie. Wyprzedzamy tylko Łotwę, Litwę i Estonię - donosi "Rzeczpospolita".

Najwięcej piwa w pubach, restauracjach czy klubach kupują Portugalczycy. Udziały gastronomii w łącznej sprzedaży tego alkoholu wynoszą tam 69 proc. - wynika z najnowszego raportu Brewers of Europe, organizacji zrzeszającej producentów piwa na Starym Kontynencie. Polska z udziałami na poziomie 13 proc. zajmuje 4. miejsce od końca tego zestawienia.

Wyliczenia Brewers of Europe kończą się na 2011 r., a branża szacuje, że udziały pubów, restauracji czy klubów w łącznej sprzedaży piwa są dziś u nas jeszcze mniejsze. Na 9 proc. szacuje je Kompania Piwowarska. Z kolei na 12 proc. ocenia je Marcin Burdach, dyrektor do spraw HoReCa (hotele, restauracje, catering) w Carlsberg Polska.

Reklama

- Udziały u nas są mniejsze niż w większości krajów Europy, ponieważ w Polsce nadal stosunkowo rzadko jada się poza domem, a to nie sprzyja zakupom piwa w gastronomii - wyjaśnia Burdach. Zdaniem eksperta, trudny dla segmentu gastronomicznego może być także 2014 r. Wtedy jego udziały w sprzedaży piwa w Polsce mogą spaść do 10 proc.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: rzeczpospolite | 'Rzeczpospolita | gastronomia | "Rzeczpospolita | piwo | picie piwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »