Santander wprowadza zmiany. Część klientów straci dostęp do bankowości internetowej

Od 25 czerwca 2025 roku Santander Consumer Bank wprowadza zmiany w działaniu bankowości internetowej. Zgodnie z nowymi zasadami korzystanie ze strony banku z poziomu przeglądarki będzie możliwe jedynie w przypadku klientów, którzy zawarli umowę przed 24 czerwca.

Santander stawia na aplikację mobilną. Strona internetowa tylko dla obecnych klientów

Santander Consumer Bank zapowiada zmiany, które zdaniem ekspertów z branży technologicznej mogą zrewolucjonizować podejście do bankowości elektronicznej. Jak informuje portal cashless.pl, bank chce postawić na rynek mobilny. Już od przyszłego miesiąca korzystanie z banku będzie możliwe jedynie za pośrednictwem aplikacji, a tradycyjny serwis internetowy, działający z poziomu przeglądarki, przestanie działać dla części użytkowników.  

Reklama

W pierwszej kolejności zmiany te będą dotyczyły nowych klientów. Osoby, które umowę zawarły przed 24 czerwca 2024 roku nadal będą mogły korzystać ze strony internetowej banku. "Nowi klienci, którzy zawrą umowę o świadczenie usług bankowości elektronicznej lub o limit kredytowy i kartę po 24 czerwca 2025 r., będą mogli korzystać tylko z aplikacji mobilnej" - czytamy w komunikacie.  

Bank wprowadza również inne zmiany w regulaminie. Od 24 czerwca na klientów czekają następujące modyfikacje: 

  • Uproszczenie języka dokumentacji, aby była bardziej zrozumiała, 
  • Regulacje dotyczące logowania biometrycznego i bezpieczeństwa korzystania z aplikacji mobilnych, 
  • Obowiązek uzupełniania adresu e-mail. 

Rośnie liczba klientów korzystających z aplikacji mobilnej. To aż 82 proc. użytkowników banku

Od 2023 do 2024 roku liczba klientów korzystających z bankowości za pomocą aplikacji mobilnej wzrosła o 2,5 mln. W przypadku większości banków nawet przelewy zlecane z poziomu przeglądarki muszą być autoryzowane w aplikacji. Co więcej, aplikacje mobilne uchodzą za znacznie bezpieczniejsze, dzięki zaawansowanym metodom biometrycznym. Jak informował Santander Bank Polska, z aplikacji korzysta 82 proc. klientów, a pozostałe 19 proc. stronę banku otwiera za pomocą tradycyjnej przeglądarki.  

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »