Santander wprowadza zmiany. Część klientów straci dostęp do bankowości internetowej
Od 25 czerwca 2025 roku Santander Consumer Bank wprowadza zmiany w działaniu bankowości internetowej. Zgodnie z nowymi zasadami korzystanie ze strony banku z poziomu przeglądarki będzie możliwe jedynie w przypadku klientów, którzy zawarli umowę przed 24 czerwca.
Santander Consumer Bank zapowiada zmiany, które zdaniem ekspertów z branży technologicznej mogą zrewolucjonizować podejście do bankowości elektronicznej. Jak informuje portal cashless.pl, bank chce postawić na rynek mobilny. Już od przyszłego miesiąca korzystanie z banku będzie możliwe jedynie za pośrednictwem aplikacji, a tradycyjny serwis internetowy, działający z poziomu przeglądarki, przestanie działać dla części użytkowników.
W pierwszej kolejności zmiany te będą dotyczyły nowych klientów. Osoby, które umowę zawarły przed 24 czerwca 2024 roku nadal będą mogły korzystać ze strony internetowej banku. "Nowi klienci, którzy zawrą umowę o świadczenie usług bankowości elektronicznej lub o limit kredytowy i kartę po 24 czerwca 2025 r., będą mogli korzystać tylko z aplikacji mobilnej" - czytamy w komunikacie.
Bank wprowadza również inne zmiany w regulaminie. Od 24 czerwca na klientów czekają następujące modyfikacje:
- Uproszczenie języka dokumentacji, aby była bardziej zrozumiała,
- Regulacje dotyczące logowania biometrycznego i bezpieczeństwa korzystania z aplikacji mobilnych,
- Obowiązek uzupełniania adresu e-mail.
Od 2023 do 2024 roku liczba klientów korzystających z bankowości za pomocą aplikacji mobilnej wzrosła o 2,5 mln. W przypadku większości banków nawet przelewy zlecane z poziomu przeglądarki muszą być autoryzowane w aplikacji. Co więcej, aplikacje mobilne uchodzą za znacznie bezpieczniejsze, dzięki zaawansowanym metodom biometrycznym. Jak informował Santander Bank Polska, z aplikacji korzysta 82 proc. klientów, a pozostałe 19 proc. stronę banku otwiera za pomocą tradycyjnej przeglądarki.