SkyCash i PKP Intercity testują mobilne bilety

SkyCash i PKP Intercity rozpoczęły pilotaż systemu umożliwiającego kupowanie biletów przez komórkę. Możliwy ma być zakup kilku biletów w jednej transakcji i wystawianie faktur VAT. PKP Intercity chce, by zakup był możliwy przez całą dobę.

Już wkrótce dzięki aplikacji mobilnej SkyCash pasażerowie PKP Intercity zyskają możliwość korzystania z nowego sposobu zakupu biletów. Rozwiązanie jest w fazie testów. Za pomocą aplikacji będzie można kupować bilety na wszystkie połączenia krajowe PKP Intercity, obsługiwane przez pociągi EIC oraz TLK. Start usługi zaplanowano na przełom listopada i grudnia 2014 roku. - Rozwijamy nowoczesne kanały sprzedaży, które oszczędzają czas naszych klientów i ułatwiają im planowanie podróży - podkreśla Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Użytkownicy aplikacji SkyCash wyszukują połączenie oraz określają parametry, np. liczbę biletów, rodzaj zniżki, klasę czy rodzaj wagonu. Po dokonaniu płatności kartą lub środkami zgromadzonymi na koncie SkyCash ich bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci urządzenia, w zakładce "Kontrola".

Reklama

Tym samym, podczas podróży nie muszą mieć połączenia z internetem. Wszystkie bilety są dodatkowo wysyłane na ich adres e-mail. Osoby korzystające ze SkyCash będą mogły wybrać opcję zakupu biletów wraz z fakturą VAT. Aplikacja obejmuje również szybką i wygodną opcję ich zwrotu, bez konieczności udawania się do dworcowej kasy.

- Rozwiązanie pozwoli pasażerom PKP Intercity kupować bilety przez komórkę 24 godziny na dobę - powiedział Tomasz Krajewski, prezes SkyCash. - W wielu miastach, w których pociągi PKP Intercity są codziennie obecne, system oferuje również płatności za parkowanie i bilety komunikacji miejskiej. Wystarczy raz zapłacić komórką za podróż, aby na zawsze zapomnieć o papierowych biletach. Sprawia to wygoda naszego rozwiązania - podsumowuje Tomasz Krajewski.

Jak przypomina, aplikacja jego firmy pozwala na regulowanie płatności za bilety komunikacji miejskiej i parkowanie w kilkudziesięciu miastach, wypłacanie gotówki z bankomatów, przelewy na numer telefonu i zakup biletów do kina. Już od dawna w systemie są bilety m. in. SKM Trójmiasto, Kolei Wielkopolskich, Kolei Mazowieckich, czy ZTM Warszawa.

Możliwość kupienia biletu PKP Intercity przez telefon komórkowy istnieje już od dwóch lat - za pośrednictwem aplikacji grupy PKP o nazwie Bilkom. Sprzedaży biletów nie prowadzi własna aplikacja mobilna PKP Intercity - IC Mobile Navigator.

źródło: PKP Intercity

Rynek Kolejowy
Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | aplikacja mobilna | SkyCash
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »