Sprzedaż biletów na Pendolino. Brak możliwości zakupu przez internet i w automatach, problemy także w kasach
W nocy z soboty na niedzielę rozpoczęła się sprzedaż biletów na Pendolino. Biletów nie można było kupić przez internet oraz w automatach biletowych. PKP Intercity potwierdza, że w Szczecinie pojawił się również problem z zakupem biletów w kasach stacjonarnych.
Na stronie internetowej PKP IC widnieje komunikat: "Ze względu na trwające prace związane z wdrożeniem nowej oferty w internetowym systemie sprzedaży i biletomatach trwa przerwa technologiczna. O terminie uruchomienia poinformujemy w osobnym komunikacie. Za utrudnienia przepraszamy". IC informuje również, że z tego samego powodu mogą występować problemy z zakupem biletów w ramach promocji "Weekendowa biletomania".
Jak podała "Gazeta Wyborcza", w pierwszych godzinach sprzedaży biletów na Pendolino pasażerowie nabyli ich ok. 2 tys. Redakcja "RK" poprosiła PKP IC o przygotowanie szczegółowych statystyk - czekamy na odpowiedź. Czekamy również na odpowiedź na pytanie, jak obecną "przerwę technologiczną" w sprzedaży biletów przez internet zestawić z brakiem możliwości zakupu biletów na Pendolino na pokładzie pociągu. Przypomnijmy, że gdy PKP IC poinformowały, że podróżny, który będzie chciał kupić bilet w Pendolino zapłaci mandat 650 zł (plus cena biletu), przewoźnik sygnalizował jednocześnie, że planowana akcja informacyjna dotycząca zasad taryfowych w nowych pociągach ma na celu m.in. zaznajamiać pasażerów z nowymi rozwiązaniami, w tym - rozwiązaniami dotyczącymi sprzedaży. Od dawna przedstawiciele PKP IC sygnalizują, że internet ma być bardzo ważnym kanałem sprzedaży biletów na Pendolino.
Bilety na Pendolino kosztują od 49 do 150 zł, z wyjątkiem tras Trójmiasto - Kraków/Katowice, gdzie cena bazowa (maksymalna) wyniesie 189 zł. W Pendolino obowiązywać będzie 5 koszyków cenowych:
- Koszyk 5 to wspomniane wyżej SuperPromo, czyli ceny od 49 zł;
- Koszyk 4 to bilety ze zniżką 30 proc.;
- Koszyk 3 to Promo, czyli bilety ze zniżką 20 proc. (ruchomy);
- Koszyk 2 to bilety ze zniżką 10 proc.;
- Koszyk 1 to cena bazowa.
Pula biletów w każdym koszyku jest limitowana i dostępna w założonym przedziale czasowym. Wyprzedanie jednego koszyka powoduje automatyczne otwarcie sprzedaży kolejnego.
- Przesunięcie uruchomienia sprzedaży internetowej jest podyktowane kwestiami technicznymi, a przede wszystkim koniecznością przetestowania wielu zmian związanych z wprowadzeniem nowej strategii cenowej. Warto pamiętać, że w ofercie PKP IC pojawiły się dwie dodatkowe kategorie pociągów [EIC Premium/EIP oraz InterCity jako forma "pośrednia" pomiędzy TLK i EIC - red.], a połączenia EIP oraz EIC zostały całkowicie objęte taryfą relacyjną - poinformowała "RK" Zuzanna Szopowska, rzeczniczka IC. - Obecnie trwają testy systemu. W momencie udostępnienia biletów w internetowym kanale sprzedaży, niezwłocznie poinformujemy naszych klientów o dostępności usługi. Do godziny 9 sprzedano blisko 3 tys. biletów, z czego znaczną pulę na pociągi kategorii Express InterCity Premium (Pendolino). Pierwszy bilet został sprzedany w Krakowie po godzinie 1, na połączenie z Krakowa do Warszawy za 49 zł - dodała Szopowska.
Informację jednego z naszych Czytelników, że w Szczecinie występuje problem ze sprzedażą biletów w kasach, potwierdziła Zuzanna Szopowska. - Rzeczywiście, w Szczecinie mamy czasową przerwę. W innych miastach nie odnotowujemy większych problemów w obsłudze klientów - potwierdziła rzeczniczka IC.
A co ze sprzedażą przez internet? - Cały czas pracujemy. Jak tylko usługa będzie dostępna poinformujemy naszych klientów za pośrednictwem mediów - dodała Zuzanna Szopowska.
Przerwa technologiczna systemu informatycznego obejmuje również biletomaty. - W tej chwili naszym priorytetem jest sprawna obsługa pasażerów w kasach oraz jak najszybsze uruchomienie internetowego systemu sprzedaży - mówi Zuzanna Szopowska.
Najnowszy komunikat PKP IC brzmi następująco: - Szanowni Państwo, do godz. 16:30 pasażerowie kupili blisko 4 tys. biletów na pociągi, które wyruszą w trasy 14 grudnia, czyli zgodnie z nowym rozkładem jazdy. Obecnie sprzedaż biletów w kasach w całym kraju przebiega bez większych zakłóceń, natomiast wciąż pracujemy nad uruchomieniem kanału internetowego. Przepraszamy za niedogodności. W momencie przywrócenia funkcjonalności sprzedaży internetowej, informacja pojawi się na naszej stronie, profilu na Facebooku oraz TT.
Czytelnicy RK sygnalizują, że problemy z zakupem w kasach mają miejsce nie tylko w Szczecinie - np. na stacji Warszawa Centralna bilety sprzedawane są bez miejscówek. Czekamy na weryfikację tej informacji przez PKP IC.
W biurze prasowym PKP IC dowiedzieliśmy się, że w niedzielę już raczej nie będzie nowych komunikatów nt. sytuacji ze sprzedażą biletów.
Źródło: TVP/x-news