Sprzedaż puzzli i gier planszowych bije rekordy w czasie pandemii

Ravensburger, niemiecka firma produkująca puzzle i gry planszowe, w czasie pandemii osiąga wyjątkowe wyniki sprzedaży.

Ograniczenia kontaktów, zamknięte restauracje i instytucje kultury sprawiły, że na całym świecie wzrósł popyt na układanki zapewniające domową rozrywkę.

W ubiegłym roku sprzedano 28 milionów puzzli Ravensburger - o około 32 procent więcej niż w roku 2019. Produkcja odbywała się na trzy zmiany, ale nadal występowały przerwy w dostawach - podał w środę portal SWR.

Wartość sprzedaży wzrosła o 20 procent, do 632 milionów euro.

Prezes firmy Clemens Maier powiedział, że rok kryzysu był dla Ravensburgera dobry. Według Maiera, pandemia wywołała trochę szumu wokół raczej "cichego hobby".

Ravensburger zwiększył także sprzedaż gier planszowych. 25 milionów planszówek tego producenta zostało sprzedanych w zeszłym roku na całym świecie. Szczególną popularnością cieszyła się planszowa klasyka: sprzedano 2 miliony sztuk "Memory", i 1,2 miliona "The Crazy Labyrinth".

Wyniki sprzedaży firmy wzrosły nie tylko w Niemczech, ale na całym świecie. Ravensburger osiągnął największy wzrost w USA - o 42 procent.

Ravensburger AG produkuje głównie gry planszowe i puzzle. Pierwszą grę firma wydała w 1884 roku.

Z Berlina Berenika Lemańczyk

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »