Sprzedaż spożywczą na stacjach paliw napędza alkohol. Znalazł się na co drugim paragonie
Blisko 50 proc. sprzedaży pozapaliwowych na polskich stacjach to napoje alkoholowe - wynika z danych Nielsen IQ. Co czwarta pozycja na takim paragonie to piwo.
Alkohol stanowi 47,6 proc. kategorii produktów na paragonach ze stacji benzynowych w Polsce, bez uwzględnienia paliwa - wynika z danych Nielsen IQ opisanych przez BI.pl. Do września br. co drugi produkt spożywczy kupowany na stacji był albo piwem, albo butelką mocnego alkoholu.
Najczęściej na stacjach kupuje się piwo - ten rodzaj alkoholu widniał na co czwartym paragonie (24,9 proc) zawierającym produkt spożywczy. Pozostałe 22,7 proc. spośród 47,6 proc. stanowiły alkohole mocne, z których to w blisko 80 proc. była wódka. Na drugim miejscu alkoholi wysokoprocentowych znalazło się whisky (10,2 proc.), na trzecim wino (9,6 proc.).
Jednocześnie napoje alkoholowe i bezalkoholowe stanowią 80 proc. sprzedawanych produktów na stacjach benzynowych. W przypadku całego sektora handlu, taka proporcja wynosi 40,7 proc., z czego piwo 12,8 proc., zaś alkohol wysokoprocentowy 15,7 proc.
Oprac. AB