Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" nadal spada
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosło w marcu 163,1 tys. sztuk i było o 6,78 proc. niższe niż rok wcześniej. W porównaniu z poprzednim miesiącem wynik jest niższy o 5,51 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w marcu wyniosła 55,5 tys. sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 1,9 proc. oraz wzrost o ok. 0,5 proc. miesiąc do miesiąca.
W marcu liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 299,8 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rok do roku o ponad 5 proc. oraz spadek o ponad 2,8 proc. w porównaniu z lutym.
W marcu w ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" spadło o 3,2 proc. do 144,1 tys. sztuk, natomiast miesiąc do miesiąca nastąpił wzrost 0,12 proc.
Rozpowszechnianie "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor razem z Axel Springer Polska, wyniosło w marcu 50,7 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 8,8 proc. rdr. W ujęciu miesięcznym rozpowszechnianie spadło o 2,7 proc.
Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą dane na temat rozpowszechniania płatnego dzienników w marcu 2016 r.
mar-16 | mar-15 | lut-16 | zmiana rdr | zmiana mdm | |
Dziennik Gazeta Prawna | 50714 | 55611 | 52124 | -8,81% | -2,71% |
Fakt Gazeta Codzienna | 299789 | 315703 | 308457 | -5,04% | -2,81% |
Gazeta Wyborcza | 163088 | 174942 | 172598 | -6,78% | -5,51% |
Rzeczpospolita | 55466 | 56556 | 55214 | -1,93% | 0,46% |
Super Express | 144112 | 148842 | 143938 | -3,18% | 0,12% |
Agora spodziewa się, że 2016 rok będzie dla polskich kin nie mniej udany niż poprzedni, w którym frekwencja wzrosła o 10,5% - podali na konferencji przedstawiciele spółki.
Prezes Agory, Bartosz Hojka, poinformował, że kanał telewizyjny Kiwi TV na nowym multipleksie cyfrowym ma ruszyć jesienią tego roku. Hojka zakłada, że program osiągnie rentowność w ciągu 4-5 lat, czyli później niż Stopklatka TV, prowadzona obecnie we współpracy z Kino Polska TV.
Hojka poinformował ponadto, że kanał Stopklatka TV był rentowny w 4Q'15. Stacja nie zdołała jednak osiągnąć dodatniego wyniku w całym 2015 roku, co było planem zarządu Agory. Prezes przyznał, że Agora mogłaby być zainteresowana odkupieniem części udziałów Stopklatki od Kino Polska TV. Główny akcjonariusz Kino Polska ogłosił w styczniu przegląd opcji strategicznych. Grzegorz Kosakowski, członek zarządu Agory, pytany o dywidendę z zysku za 2015 rok, powiedział, że spółka będzie taką możliwość analizowała.