Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w październiku spadła o 13,45 proc. rok do roku
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosło w październiku 153,1 tys. sztuk i było o 13,45 proc. niższe niż rok wcześniej. W porównaniu z poprzednim miesiącem wynik jest o 0,52 proc. niższy - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w październiku wyniosła ponad 52,2 tys. sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 5,48 proc. i o 1,25 proc. miesiąc do miesiąca.
W październiku liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło ponad 266,9 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rok do roku o 10,71 proc. oraz o 4,49 proc. w porównaniu z wrześniem.
W ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" spadło o 4,99 proc. do 136,4 tys. sztuk. Miesiąc do miesiąca spadek wyniósł 0,32 proc.
Rozpowszechnianie "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor razem z Axel Springer Polska, wyniosło w październiku 49,8 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 5,33 proc. rdr. W ujęciu miesięcznym rozpowszechnianie wzrosło o 1,15 proc.
Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą dane na temat rozpowszechniania płatnego dzienników w październiku 2016 r.
2016-10 | 2016-09 | 2015-10 | Zmiana mdm | Zmiana rdr | |
Dziennik Gazeta Prawna | 49768 | 49203 | 52571 | 1,15 proc. | -5,33 proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 266940 | 279497 | 298961 | -4,49 proc. | -10,71 proc. |
Gazeta Wyborcza | 153088 | 153889 | 176878 | -0,52 proc. | -13,45 proc. |
Rzeczpospolita | 52245 | 52908 | 55272 | -1,25 proc. | -5,48 proc. |
Super Express | 136405 | 136839 | 143562 | -0,32 proc. | -4,99 proc. |
Na koniec grudnia 2016 r. liczba prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" wyniosła blisko 100 tys., co oznacza przekroczenie pierwotnych planów spółki.
Średnioterminowe plany rozwoju grupy Agora przewidywały, iż na koniec 2016 r. liczba płatnych prenumerat cyfrowych dziennika wyniesie 90 tys." - przypomina Agora.
Tym samym liczba prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" wzrosła o około 30% w stosunku do danych na koniec grudnia 2015 r.