Starlink: Rynek reklamy TV w I kw. 2015 roku wzrósł o 3,7 proc.
Rynek reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2015 roku zanotował wzrost rok do roku o 3,7 proc. przy uwzględnieniu wszystkich form reklamy - podał dom mediowy Starlink.
Starlink wycenia wartość netto rynku telewizyjnego na niemal 873 mln złotych.
"W pierwszym kwartale na dodatnią dynamikę w reklamie telewizyjnej wpłynął wzrost inwestycji reklamowych branży farmaceutycznej - o 7 proc., a także sektora żywność, który wydał więcej o 7,5 proc." - powiedziała cytowana w komunikacie Anna Lembas, analityk mediów w Starlinku.
Starlink szacuje, że przychody stacji ze sprzedaży spotów wzrosły w I kwartale o 4,4 proc., czyli o 33 mln zł.
"Wzrost ten w różnym stopniu odczuwają poszczególne kategorie stacji telewizyjnych. W okresie od stycznia do marca 2015 cztery stacje: TVP1, TVP2, TVN i Polsat straciły łącznie 3,3 proc. przychodów ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży spotów spadły o 3,7 proc., a ze sponsoringu i lokowania o 1,8 proc. Tradycyjnie jednak okres największej popularności tych form reklamy przypada na wiosnę i jesień, kiedy stacje pokazują nowe ramówki, zaś w pierwszym kwartale w miesiącach styczniu i lutym widzowie mogą oglądać głównie powtórki" - napisano.
O 34,4 proc. wzrosły przychody ze spotów stacji emitowanych na multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej, nie licząc TVP1, TVP2, TVN i Polsatu.
"Udział tych kanałów w rynku reklamy TV w analizowanym okresie zbliżył się do 20 proc. wobec 14,7 proc. w 2014 roku" - napisano.
Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL