Reklama

Strata PKP Intercity w 2010 r. wyniosła prawdopodobnie 140 mln zł

- Strata PKP Intercity za 2010 r. wyniesie prawdopodobnie 140 mln zł - powiedział prezes spółki Janusz Malinowski. 2011 rok chce zamknąć ze stratą nie większą niż 45 mln zł. Zdaniem prezesa, w br. nie ma przesłanek do prywatyzacji przewoźnika.

Malinowski został prezesem spółki pod koniec marca. Zastąpił na tym stanowisku Grzegorza Mędzę, który pod koniec stycznia br. zrezygnował z powodów osobistych.

Prezes powiedział w rozmowie z PAP, że po zeszłym i tym roku, w których spółka odnotuje stratę, w 2012 r. chce zacząć odnotowywać zyski.

- Kierunek redukcji kosztów jest już bardzo ograniczony i tu w zasadzie jest małe pole manewru, dalsze kroki w tym kierunku mogą jeszcze dotyczyć np. optymalizacji kosztów działania kas czy też złomowania zbędnego taboru. Generalna poprawa wyników zależeć będzie przede wszystkim od polepszenia strony przychodowej spółki - zapowiedział Malinowski.

Reklama

Jego zdaniem, pierwszy prawdziwy sprawdzian zacznie się latem.

- Jeśli na lato przedstawimy dobrą ofertę, to mamy szansę zwiększyć przychody. Teraz wszystkie wysiłki zmierzają w tym kierunku, żeby przygotować jak najwięcej sprawnego taboru na okres letni - wyjaśnił.

Dodał, że nowej wakacyjnej oferty pasażerowie mogą spodziewać się w związku z korektą rozkładu jazdy, która wejdzie w życie 1 czerwca.

Prezes nie planuje w najbliższym czasie znacznej redukcji zatrudnienia.

- Właśnie zakończył się program dobrowolnych odejść. Skorzystało z niego 641 osób. W tej chwili nie planujemy żadnych działań dodatkowych, związanych z redukcją zatrudnienia. Oczywiście zatrudnienie będzie się zmniejszać, ale będą to głównie naturalne odejścia, np. przejścia na emerytury - wyjaśnił.

Na koniec 2010 r. w spółce pracowało 8270 osób.

- Średnioroczne zatrudnienie na ten rok planujemy na poziomie 7720 pracowników - powiedział.

Pytany o możliwy termin prywatyzacji PKP Intercity Malinowski odpowiedział, że jego zdaniem "w tym roku nie ma do niej przesłanek". O odłożeniu planowanej prywatyzacji przewoźnika mówił na początku roku wiceminister infrastruktury odpowiedzialny w resorcie za kolej Andrzej Massel. Wiceminister mówił wtedy, że PKP Intercity musi najpierw "podbudować swoją reputację".

- Poprawa reputacji PKP Intercity jest nieodłącznie powiązana z zadowoleniem pasażerów. Żeby pasażerowie byli zadowoleni, to musimy mieć odpowiednią ilość wagonów i zapewnić odpowiedni standard podróżowania w tych wagonach. Jeżeli spełni się te dwa warunki i doda się do tego ciekawe oferty zachęcające do podróżowania, to myślę, że reputacja spółki się poprawi - powiedział prezes.

Pobierz: program do rozliczeń PIT

Dowiedz się więcej na temat: PKP | prezes | malinowski | Janusz Malinowski | PKP Intercity | strata | R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »