Reklama

Strategiczni inwestorzy banków powinni informować KNF

Niedopełnienie obowiązku informowania na czas KNF o zamiarze zbycia akcji banku może zostać uznane za działanie akcjonariusza negatywnie wpływające na bank, a tym samym w określonych przypadkach uzasadniać wydanie zakazu wykonywania prawa głosu z akcji banku - napisał przewodniczący KNF Andrzej Jakubiak.

Reklama

Zgodnie z prawem bankowym KNF musi być informowana o zamiarze zbycia pakietów akcji banku.

"(...) obowiązek ten powstaje już z chwilą powzięcia przez odpowiednie organy decyzyjne właściciela takiego zamiaru, a więc jeszcze przed wyborem kontrahenta, a tym bardziej przez podpisaniem umowy z potencjalnym nabywcą" - napisał przewodniczący KNF w liście do dominujących akcjonariuszy krajowych banków.

KNF ocenił jako niedopuszczalną sytuację, w której o planowanej sprzedaży polskiego banku dowiaduje się z mediów.

"Jeżeli wybór nabywcy nie został jeszcze dokonany, Komisja Nadzoru Finansowego powinna zostać powiadomiona o samym zamiarze sprzedaży akcji, natomiast informacja uzupełniająca na temat potencjalnego nabywcy powinna zostać przekazana niezwłocznie po jego ustaleniu" - napisano w liście.

KNF ocenił, że dążenie do maksymalizacji uzyskiwanej ceny nie może następować kosztem zwiększenia ryzyka dla stabilnego działania banku.

"Dążenie do maksymalizacji uzyskiwanej ceny nie może następować kosztem zwiększenia ryzyka dla bezpieczeństwa i stabilnego działania banku, jak również kosztem efektywnego sprawowania nadzoru przez Komisję Nadzoru Bankowego" - napisano.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, w procesie sprzedaży jest m.in. Bank Millennium oraz Kredyt Bank.

Dowiedz się więcej na temat: bank | Akcji | tym | KNF | inwestorzy | bańki | Andrzej Jakubiak

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »