Reklama

Straty banków po decyzji SNB wyniosą miliardy

Zdaniem analityków, straty banków z powodu decyzji Narodowego Banku Szwajcarii (SNB) po zniesieniu limitu kursy franka szwajcarskiego wobec euro wyniosą miliardy.

Reklama

Straty Citigroup Inc., Deutsche Bank i Barclays po czwartkowej decyzji SNB szacuje się na 400 mln dolarów. W ciągu najbliższych dni do tej trójki dołączą straty kolejnych banków.

- Straty będą liczone w miliardach, na razie trwa liczenie - mówi Mark T. Williams, ekonomista Boston University, specjalizujący się w zarządzaniu ryzykiem.

- Straty po SNB będą dotyczyć zarówno dużych banków, firm brokerskich, funduszy hedgingowych, jak i inwestorów spekulujących walutami - dodaje. Dodaje, że "fala" przejdzie przez cały system finansowy.

Citigroup, największy dealer walutowy na świecie, stracił po decyzji SNB ponad 150 mln USD - podają anonimowe źródła. Strata Deutsche Bank wyniosła 150 mln USD, a Barclays mniej niż 100 mln USD - podają inne źródła.

Marko Dimitrijevic, zarządzający funduszem hedgingowym od co najmniej 5 lat, zamyka działalność największego funduszu hedgingowego, który w wyniku decyzji SNB stracił wirtualnie wszystkie pieniądze. Pod koniec 2014 r. aktywa tego funduszu wynosiły 830 mln dolarów - podają źródła.

W ub. tygodniu w czwartek rynki zaskoczyła niespodziewana decyzja banku centralnego Szwajcarii (SNB) o zniesieniu limitu kursu szwajcarskiej waluty, który utrzymywał na poziomie 1,2 za euro od września 2011 r. Bank obniżył stopę procentową do minus 0,75 proc. z minus 0,25 proc. Decyzja SNB wywołała silne umocnienie się franka wobec najważniejszych walut i mocne spadki na giełdzie w Szwajcarii.

Dowiedz się więcej na temat: frank szwajcarski | bank | fundusze inwestycyjne | forex | miliardy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »