Szaro-niebieska flota PKP Intercity
Szaro-niebieskie z czarnym pasem wzdłuż okien - tak będą wyglądały nowe pociągi PKP Intercity produkowane przez konsorcjum Stadler Polska oraz Newag. Wszystkie pociągi wchodzące w skład floty narodowego przewoźnika mają mieć nowoczesny, spójny wygląd. Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 r.
Nowoczesne pociągi, o nazwie Flirt3, będą miały szare boki i niebieskie czoła, dachy oraz dolne części składu. Ich dynamiczny charakter podkreśli czarny pas biegnący wzdłuż okien. W rezultacie wygląd zewnętrzny będzie spójny z motywami zastosowanymi w Pendolino i w niedawno przemalowanych ED74 ("Edytach").
Dążymy do ujednolicenia wyglądu pociągów PKP Intercity. Chcemy, aby cała nasza flota wyglądała nowocześnie i była łatwo rozpoznawalna dla naszego pasażera - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Projekt malatury dla 20 EZT opracowała agencja Nose Design AG z siedzibą w Zurychu. Nose posiada ponad 16-letnie doświadczenie w projektowaniu malatury składów, a z jego usług korzystają m.in. Szwajcarskie Koleje Państwowe (SBB), Norweskie Koleje Państwowe (NSB), Koleje Niemieckie (DB), a także szwajcarska linia lotnicza Swiss. Firma pracuje dla Grupy Stadler Rail od 2007 roku i w ramach współpracy wykonała już ponad sto projektów.
Pociągi, które dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska oraz Newag, będą kursować na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków, Gdynia - Katowice (przez Łódź) oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań). Na torach pojawią się pod koniec 2015 r.