Szwedzki gigant kontynuuje obniżkę cen. "Jeden z kluczowych priorytetów"

IKEA ma pomysł na przyciągnięcie jeszcze większej liczby polskich klientów. Szwedzki gigant, zajmujący się m.in. produkcją i sprzedażą mebli, a także artykułów domowych, zapowiedział dalsze obniżanie cen produktów, które zapoczątkował w ubiegłym roku. Niskie ceny to jednak nie wszystko. IKEA planuje również testy nowych formatów sklepów, co miałoby być ukłonem w stronę klientów z mniejszych miejscowości - podaje "Puls Biznesu".

Obecnie IKEA posiada w Polsce 11 pełnowymiarowych sklepów. Klienci mogą robić zakupy m.in. Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Lublinie czy Warszawie. W październiku ubiegłego roku meblarski gigant poinformował, że w roku finansowym 2024 przychód przekroczył 6,1 mld zł. Wówczas obniżono również ceny 5 tys. produktów o średnio 19 proc. Na tym jednak nie koniec strategii obniżania cen. Jakie plany ma IKEA na 2025 r.? 

IKEA powalczy o klientów. Ceny produktów w dół, a w planach nowe formaty

"Polityka niskich cen to jeden z kluczowych priorytetów firmy na najbliższe lata" - powiedziała w rozmowie z "Pulsem Biznesu" Joanna Kijas-Janiszowska, dyrektor finansowy (CFO) IKEA Retail Polska. "Klienci z jednej strony spłacają drogie kredyty, z drugiej - coraz rzadziej decydują się na nowe mieszkania, bo zwyczajnie ich na to nie stać. A jeśli nie kupują mieszkań, to nie mają czego urządzać. To prosty mechanizm" - dodała.  

Reklama

Na tym jednak nie koniec. "Puls Biznesu" podaje, że chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, IKEA planuje przeprowadzać testy sklepów w nowych formatach, które będą zlokalizowane poza dużymi miastami. To również sposób na zwiększenie dostępności produktów szwedzkiego giganta. 

IKEA w Polsce w 2025 r. Czego jeszcze należy się spodziewać?

Serwis Wiadomości Handlowe informował pod koniec stycznia, że za kilka lat na europejskie rynki może zostać wprowadzony program "IKEA Preowned". Dzięki specjalnej platformie klienci będą mogli sprzedawać i kupować używane meble i produkty do dekoracji wnętrz.  

Z "Podsumowania roku finansowego 2024 w IKEA Retail w Polsce" dowiadujemy się, że w roku finansowym 2024 IKEA sprzedała o 5 mln produktów więcej niż w 2023 r. Obniżenie cen 5 tys. produktów miało być ukłonem w stronę "wielu ludzi, zwłaszcza tych, którzy zmagają się ze skutkami rosnących kosztów życia". Marina Dubakina, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce przekazała wówczas, że od lipca 2024 r. wprowadzono 26 dni urlopu dla wszystkich, bez względu na staż pracy. 

"W bieżącym roku finansowym 2025 na inwestycje w obszarze wsparcia pracowników planujemy przeznaczyć kolejne ponad 54 mln zł" - dodała. Do 2030 r. IKEA chce stać się przedsiębiorstwem działającym w obiegu zamkniętym. "Celem firmy jest wykorzystywanie wyłącznie materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu" - czytamy. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: IKEA | obniżki cen | meble
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »