Technologiczna rewolucja w komunikacji miejskiej

Jak donosi "Puls Biznesu", w komunikacji miejskiej rozpoczyna się technologiczna rewolucja.

Na początku września Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce podpisał umowę na zakup dwóch autobusów elektrycznych. Na podpisy czeka też decyzja o zakupie 10 takich autobusów przez Warszawę. A tego typu zamówień będzie coraz więcej.

Wszystko za sprawą unijnego planu dekarbonizacji transportu, który zakłada, że do roku 2050 r. emisja C02 w transporcie spadnie o 54-67 proc. UE chciałaby jednak, by już do 2030 r. spadła o 9 proc., więc już w perspektywie budżetowej 2014-20 spora część pieniędzy zostanie przeznaczona na promocję autobusów miejskich tzw. zero- i niskoemisyjnych.

Reklama

"Obecnie trwają negocjacje z Komisją Europejską (KE) dotyczące kształtu regionalnych programów operacyjnych. Autobusów z alternatywnym napędem będzie tyle, ile zapisze się w projektach unijnych. Nikt nie jest w stanie podać dokładnej liczby" - zaznacza Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.

W walce o autobusy z nowymi napędami widać polskiego Solarisa i niemieckie Mercedes oraz MAN. Ale o rodzący się rynek bardzo aktywnie zabiegają też firmy dotychczas nieznane albo grające w europejskiej trzeciej lidze - chińskie BYD Auto, czeski SOR, turecki Otokar czy polskie AMZ-Kutno i Solbus.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: autobus elektryczny | komunikacja miejska | transport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »