Reklama

To tu najchętniej oglądamy wideo w internecie. Najnowszy raport

Wydatki na reklamę online wyniosły w minionym roku prawie 4 mld zł. To o 337 mln zł więcej niż rok wcześniej - czytamy w najnowszym raporcie "Wideo w internecie" przygotowanym przez branżowy portal o marketingu, Interaktywnie.com.

Jak wynika z raportu branżowego portalu o marketingu,Interaktywnie.com największy udział we wzroście osiągnęło wideo online oraz reklama w social media. Nic dziwnego, bo w Polsce spędzamy średnio 49 minut dziennie oglądając materiały wideo w sieci. Światowa średnia wyniesie natomiast 67 minut dziennie, o 11 minut dłużej niż w 2017 roku - czytamy w publikacji.

Tymczasem w roku 2017 reklama cyfrowa w Polsce osiągnęła wartość 3,96 mld zł, co oznacza wzrost o 9,3 proc. w stosunku do roku wcześniejszego. Kluczowy wpływ na zwiększenie wydatków miała reklama wideo, odpowiedzialna za 38 proc. wzrostu, oraz reklama w social media (36 proc. wzrostu). Rok 2018 może zakończyć się wynikiem na poziomie przekraczającym 4,3 mld zł - wynika z analizy Adex przygotowanej przez IAB.

Reklama

Do 2020 roku przeciętny konsument na świecie będzie oglądał wideo online przez 84 minuty dziennie. Prym w tym zakresie będą wiedli Chińczycy - w 2020 roku przeciętny mieszkaniec Chin spędzi 105 minut dziennie oglądając wideo w sieci. Na drugim miejscu plasują się Rosjanie (średnio 102 minuty dziennie), a tuż za nimi mieszkańcy Wielkiej Brytanii (średnio 101 minut dziennie).

W Polsce średni czas oglądania online wideo wzrośnie w 2020 roku do 60 minut dziennie - to o 20 minut więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Dynamicznie rośnie liczba użytkowników platform SVOD, oferujących w modelu subskrypcyjnym interesujące, wysokiej jakości treści w języku polskim. Jednocześnie nie spada popularność serwisów AVOD, w których materiałom wideo towarzyszą reklamy.

Telewizja utrzymuje silną pozycję na rynkach CEE

Czas oglądania wśród młodych widzów stopniał nieznacznie w pierwszym półroczu - w Polsce o 5 proc. Efekt SVOD znacznie mocniej odbija się na rynkach Europy Zachodniej, szczególnie Skandynawii, a rekord spadków bije Norwegia - czytamy w raporcie Interaktywnie.com.

Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej telewizja dość skutecznie odpiera konkurencję ze strony internetowego wideo. Spadek czasu młodych widzów poświęcanego na oglądanie linearnej TV wyraża się tu niskimi jednocyfrowymi wartościami, natomiast w szerokich grupach demograficznych spadki są praktycznie pomijalne.

YouTube niekwestionowanym liderem! Testuje nowe rozwiązania

YouTube, oprócz walki z teoriami spiskowymi i dezinformacją, uruchomił dwie nowe sekcje, które mają pomóc w promowaniu wartościowego contentu. W "Breaking News" publikowane będą materiały wideo dotyczące najważniejszych i najnowszych wydarzeń, a w "Top News" najbardziej aktualne treści dotyczące konkretnego hasła. Serwis podaje, że nowe sekcje pojawią się na razie na 17 rynkach (m.in. w USA, Francji, Włoszech i Japonii), ale w ciągu najbliższych miesięcy ich liczba będzie się zwiększać. W komunikacie dostępnym na stronie YouTube'a nie podano jednak, które konkretnie redakcje będą współpracować z platformą.

Oprócz "Top News" i "Breaking News" YouTube testuje też funkcję, dzięki której będzie mógł wspomóc dziennikarstwo lokalne - czytamy w raporcie. Platforma argumentuje tę decyzję tym, że to dziennikarze lokalni są zwykle pierwsi na miejscu zdarzenia. Ta funkcja na razie jednak dostępna jest wyłącznie w USA.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »