Topaz chce rzucić rękawicę Lidlowi i Biedronce. Stawia na automatyzację, otworzy nowe sklepy

Polska sieć supermarketów Topaz zapowiada wdrażanie nowoczesnych technologii i automatyzację obsługi klienta. Podobne rozwiązania mają w swojej ofercie inne popularne dyskonty, w tym najwięksi gracze tacy jak Biedronka czy Lidl. W najbliższym czasie planowany jest wzrost liczby placówek handlowych. Obecnie Topaz działa na terenie czterech województw.

Przychody spółki Topaz w 2022 roku wyniosły 1,09 mld zł netto i jest to więcej o 21,1 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Sieć działa na polskim rynku od 1993 roku - pierwszy sklep otwarto przy ulicy Kolejowej w Sokołowie Podlaskim. Obecnie firma zatrudnia 2,3 tys. pracowników i ma 67 placówek handlowych pod szyldem Topaz oraz 54 sklepy franczyzowe funkcjonujące jako Topaz Express. Część z nich działa jako duże supermarkety, a niektóre są niewielkimi sklepami osiedlowymi.

Spółka generuje zyski na poziomie ok. 16,4 mln zł. Sklepy Topaz można znaleźć głównie w centralnej i wschodniej w Polsce, w czterech województwach: mazowieckim, lubelskim, podlaskim i warmińsko-mazurskim.

Reklama

Topaz stawia na automaty i planuje otwierać nowe sklepy

Zyski sieć chce przeznaczyć na inwestycje. Spółka planuje ekspansję marki i zamierza m.in. zwiększyć liczbę sklepów detalicznych w naszym kraju. "Rozwijane będą zarówno, sieć własnych sklepów, jak i sklepów franczyzowych oraz placówek opartych na umowach ajencyjnych. Istotnym elementem rozwoju będzie modernizacja działalności poprzez inwestycje w nowe technologie informatyczne oraz automatyzację obsługi klienta na sklepach" - zapowiada zarząd. 

Wzrost obrotów i osiąganych zysków spółka zamierza osiągnąć głównie poprzez rozwój swojej podstawowej działalności. Zarząd uważa, że większa liczba sklepów umożliwi utrzymanie wzrostowego trendu w zakresie generowanych obrotów oraz zysku netto. 

Firma planuje inwestować w automatyzację placówek: kasy samoobsługowe, system monitorów LED, tablety dla klientów z właściwościami i alergenami produktów świeżych. Korzyści z automatyzacji mają płynąć zarówno dla pracowników sklepów, jak i klientów robiących w nich zakupy - rozwijana ma być m.in. aplikacja mobilna dla klientów. 

W nowych sklepach Topaz energooszczędne rozwiązania

Sieć coraz większą wagę przywiązuje do zielonych rozwiązań. Sklepy Topaz budowane są w energooszczędnej technologii, która pozwala monitorować zużycie energii obiektu. Zainstalowano także oświetlenie LED i panele fotowoltaiczne na dachach sklepów. Obecnie taką instalacje posiada prawie 80 proc. obiektów, co pokrywa 1/4 rocznego zapotrzebowania na prąd. 

Topaz to nie tylko sklepy spożywcze. Przedsiębiorstwo rozwija również swoje własne stacje benzynowe. Do końca tego roku spółka ma uruchomić kolejną - tym razem w modelu samoobsługowym, co ma być dodatkowym sygnałem, że sieć mocno stawia na automatyzację.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: TOPAZ | Biedronka | sieć sklepów | automaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »