Torebka "Louis Vuitton" sprzedana za ponad 60 tys. dolarów. Jest widoczna tylko pod mikroskopem

Prawie niezauważalna dla ludzkiego oka, żółto-zielona torebka z logiem Louis Vuitton została sprzedana za ponad 60 tys. dolarów. Za jej stworzenie odpowiada nowojorski kolektyw artystyczny, który nazwał swoje dzieło "mniejszym od ziarenka soli" i "ostatnim słowem w miniaturyzacji torebek".

63 750 dolarów, czyli w przybliżeniu ok. 260 tys. zł - tyle zapłacono za torebkę, którą najlepiej obejrzeć pod mikroskopem. Tak określana jest zresztą przez samych jej twórców, czyli grupę MSCHF, którzy opisali swój produkt jako "mikroskopijną torebkę", "mniejszą od ziarenka soli", a którą z łatwością można by przecisnąć przez ucho igielne. 

Sprzedano najdroższą wśród najmniejszych torebek

Torebkę stworzono przy użyciu polimeryzacji dwufotonowej, czyli technologii wykorzystywanej do drukowania w 3D plastikowych przedmiotów, ale w mikroskali. Na zdjęciu zamieszczonym przez autorów w mediach społecznościowych można zauważyć, że przypomina ona wzorem popularną torebkę OnTheGoe marki Louis Vuitton.  

Reklama

Jak informuje dom aukcyjny Joopiter, torebkę o wymiarach 657 na 222 na 700 mikronów, czyli jedną tysięczną milimetra, kupiono wraz z mikroskopem, aby nabywca mógł swobodnie oglądać produkt MSCHF. Natomiast jak zauważa "The Guardian", właścicielem domu aukcyjnego jest piosenkarz i projektant Pharrell Williams. 

Jest to o tyle istotna wiadomość, że muzyk pracuje obecnie jako dyrektor kreatywny ds. męskiej odzieży w Louis Vuitton. A jak przyznał przedstawiciel nowojorskiego kolektywu artystycznego, grupa MSCHF nie wystąpiła z prośbą o wykorzystanie logo marki do stworzenia torebki.  

Jednocześnie artyści nie ukrywają, że przeprowadzony przez nich performance ma na celu wytknąć "coraz bardziej abstrakcyjne" działania popularnych, luksusowych marek odzieżowych. Jak wskazali w oświadczeniu dla CNN, nowe i kosztowne produkty, w tym torebki, są niefunkcjonalne i niewygodne, a pomimo to stają się znakiem rozpoznawczym dla drogich projektantów.  

To nie pierwsze działanie MSCHF idące na przekór popularnym markom. Wcześniej amerykańska grupa stworzyła m.in. "Buty Szatana", w odpowiedzi na serię "Butów Jezusa", którą stworzyła firma Nike. 

Oprac. Alan Bartman

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: luksusowe marki | Louis Vuitton
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »