Reklama

TVN ma nowego właściciela!

Amerykański rodzinny koncern medialny Scripps dokonał zakupu TVN. Scripps Networks to amerykańska sieć telewizyjna, dystrybutor kanałów telewizyjnych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel. Kanały grupy docierają do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej oraz na Karaibach.

Gazeta ustaliła, że Scripps Networks Interactive, poprzez brytyjską spółkę zależną South Bank Media, kupił od ITI i Canal+ 100 proc. akcji spółki N-Vision będącej właścicielem Polish Television Holding (PTH). Podpisana w weekend umowa daje koncernowi Scripps kontrolę nad prawie 53 proc. akcji notowanej na giełdzie TVN.

TVN zmienił właściciela! Dyskutuj!

Koncern zapłacił 580 mln euro (2,4 mld zł) za udziały w PTH, wziął też na siebie dług spółki - obligacje o wartości nominalnej 300 mln euro (1,2 mld zł), zapadające w 2021 r.

Reklama

Scripps Networks Interaktive to amerykański producent kanałów lifestyle'owych - obok Travel Channel ma w portfolio kanały HGTV (dekoracje wnętrz czy ogrodów) czy Cooking Channel. Scripps jest obecny na rynku amerykańskim od 130 lat. TVN to największa telewizyjna stacja komercyjna na naszym rynku o kapitalizacji wysokości 6,3 mld zł. Jej przychody w 2014 r. wyniosły 1,6 mld zł.

- - - - -

ITI i Canal+ sprzedają Scripps Networks pakiet kontrolny TVN za 584 mln euro

Grupa ITI i Canal+ podpisały z Southbank Media, spółką zależną Scripps Networks Interactiv, umowę sprzedaży udziałów w N-Vision za 584 mln euro.

Grupa ITI wraz z Canal+ są właścicielami N-Vision, która na etapie rozliczenia umowy będzie posiadała bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding B.V., w przybliżeniu 52,7 proc. wyemitowanych akcji TVN z prawem głosu.

TVN podał, że Southbank Media przejmie zobowiązania wynikające z obligacji 11 proc. oraz 12 proc. Senior PIK Toggle Notes o wartości nominalnej 300 mln euro wyemitowanych przez Polish Television Holding oraz z obligacji Senior Notes 7,375 proc. i 7,875 proc. o wartości nominalnej 540 mln euro wyemitowanych przez TVN Finance III. TVN poinformował, że zamknięcie umowy uzależnione jest od spełnienia warunków zawieszających, w tym uzyskania zgód regulacyjnych.

Doradcami finansowymi grupy ITI oraz grupy Canal+ są J.P. Morgan Limited i Bank of America Merrill Lynch, a za doradztwo prawne odpowiadają kancelarie Weil, Gotshal & Manges oraz Orrick, Herrington & Sutcliffe. Nomura International jest wyłącznym doradcą finansowym TVN.

Scripps Networks to amerykańska sieć telewizyjna, dystrybutor kanałów telewizyjnych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel. Kanały grupy docierają do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej oraz na Karaibach.

Źródło: DD TVN/x-news

- - - - -

ITI i Canal+ sprzedają większościowy udział w TVN spółce z Londynu

ITI i Canal+ poinformowały o sprzedaży większościowego udziału w spółce TVN SA, nadającej telewizję TVN. Nabyła ją zarejestrowana w Londynie spółka Southbank Media Ltd, należąca do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive.

We wspólnym komunikacie Grupy ITI i Grupy Canal+ napisano, że łączna kwota, którą nabywca zapłaci sprzedającemu to 584 mln euro. Southbank Media Ltd ma też przejąć dług w postaci obligacji o wartości nominalnej 300 mln. euro, wyemitowanych przez Polish Television Holdings B.B. "Transakcja musi zostać zaakceptowana przez stosowne urzędy nadzorujące rynek" - podkreślono w komunikacie. Zgodnie z warunkami transakcji spółka N-Vision B.V, zarejestrowana w Amsterdamie, która bezpośrednio i pośrednio kontroluje łącznie 52,7 proc udziałów w TVN, będzie przejęta przez Southbank Media Ltd.

"Biorąc pod uwagę, że od założenia TVN w 1997 roku zbudowaliśmy tę firmę od podstaw, tworząc jednego z największych nadawców telewizyjnych w Polsce, było dla nas ważne, by zapewnić jej ciągłość, jakość i niezależność. Scripps Networks Interactive, firma rodzinna ze 140-letnią historią na rynku mediów, jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i wszystkich zainteresowanych udziałowców. Jestem przekonany, że Scripps przyczyni się do dalszych, wyjątkowych sukcesów TVN, a jednocześnie wzbogaci krajobraz medialny w Polsce" - te słowa Bruna Valsangiacomo - prezydenta, współzałożyciela i udziałowca Grupy ITI przytoczono w komunikacie informującym o transakcji.

Bertrand Meheut z grupy Canal+ dodał, że transakcja pozwala na skoncentrowaniu się na realizacji strategii związanej z płatną telewizją w Polsce, szczególnie w sektorze premium. Jak podkreślił, Polska dla grupy Canal+ jest drugim największym rynkiem po Francji. TVN S.A. to spółka nadająca 11 kanałów, w tym TVN i TVN24. Posiada też portale internetowe. Od grudnia 2004 r. jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

- - - - -

Scripps Networks, który kupuje większościowy pakiet udziałów w TVN, nie planuje obecnie kolejnych inwestycji na rynku polskim - poinformował Joseph NeCastro.

- Na razie nie szukamy żadnych nowych inwestycji, koncentrujemy się na TVN (...). Planujemy długoterminowo - gdyby później okazało się że są jakieś możliwości inwestycyjne na rynku, dobre dla akcjonariuszy, to jak najbardziej - powiedział w TVN24 Biznes i Świat Joseph NeCastro z Scripps Networks Interactive. Markus Tellenbach, prezes TVN poinformował, że nie są planowane zwolnienia w spółce.

- (...) Nasza firma będzie się rozwijała, nie będzie tutaj likwidowania miejsc pracy, wręcz przeciwnie - chcemy rozszerzać swój zakres działania, wzmacniać firmę, a to wszystko jako ewolucja, a nie rewolucja - powiedział Tellenbach.

Scripps Networks to amerykańska sieć telewizyjna, dystrybutor kanałów telewizyjnych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel. Kanały grupy docierają do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej oraz na Karaibach.

_ _ _ _ _

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w IV kwartale 2014 roku 51,3 mln zł i okazał się o 3,6 proc. niższy od konsensusu na poziomie 53,2 mln zł. Rok wcześniej TVN zanotował 45,8 mln zł zysku.Prognozy analityków wahały się w przedziale 27,6-67 mln zł zysku netto. - Wyniki są zbieżne z oczekiwaniami, nie ma zaskoczeń. W przychodach widać, że rynek reklamy telewizyjnej rośnie, a również koszty zostały nieco zoptymalizowane, co uruchomiło, istotną w tym biznesie, dźwignię operacyjną.

Dzięki temu dobrze wyglądała marża EBITDA - powiedział PAP Konrad Księżopolski z BESI. - Wyniki na poziomie EBITDA są lepsze od konsensusu, a przychody z nim zgodne. Wynika z tego, że firma wdrożyła ostrą dyscyplinę kosztową, co poprawiło wyniki operacyjne. Oszczędności wygenerowano na produkcji treści lokalnie, niższych opłatach za tantiemy i częściowo na niższych kosztach zakupu treści na zewnątrz. Te czynniki złożyły się na 10 mln zł - ocenił Przemysław Sawala-Uryasz, analityk Pekao Investment Banking.

Poniżej przedstawiamy porównanie wyników TVN za czwarty kwartał z konsensusem oraz wynikami z poprzednich, porównywalnych okresów.

4Q2014 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2014 rdr
Przychody 481,0 480,6 0,1 proc. 4,3 proc. 46,4 proc. 1593,8 3,5 proc.
EBITDA 180,4 173,0 4,3 proc. 424,8 proc. 99,9 proc. 549,0 47,4 proc.
EBIT 161,5 154,8 4,4 proc. 775,5 proc. 125,5 proc. 477,3 60,6 proc.
Zysk netto 51,3 53,2 -3,6 proc. 12,1 proc. - 194,7 -
marża EBITDA 37,5 proc. 36,0 proc. 1,52 30,05 10,03 34,4 proc. 10,26
marża EBIT 33,6 proc. 32,2 proc. 1,37 29,57 11,77 29,9 proc. 10,65
marża netto 10,7 proc. 11,1 proc. -0,42 0,74 15,90 12,2 proc. 25,06

W całym 2014 roku grupa wypracowała 530,4 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Wynik okazał się 2 proc. wyższy od prognozowanych przez TVN 520 mln zł. Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 33,3 proc. Całoroczne przychody grupy wzrosły 3,6 proc. do 1,593 mld zł, co było zbieżne z prognozą mówiącą o niskim, jednocyfrowym wzroście. Przychody z reklamy wzrosły o 5,1 proc., więc zgodnie z prognozą wzrosły o średni jednocyfrowy procent. Łączne przychody z reklamy i sponsoringu kanałów tematycznych były w roku 2014 o 17 proc. wyższe.

Nakłady inwestycyjne TVN w 2014 roku wyniosły 70,3 mln zł wobec prognozowanych 60 mln zł.

Wskaźnik zadłużenie netto do skorygowanego wyniku EBITDA grupy na koniec roku osiągnął wartość 3,9 spadając z 4,3 na koniec 2013 roku.

Całodobowa oglądalność głównego kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej zmniejszyła się z 16,4 proc. w 2010 r. do 13,0 proc. w 2014 roku. Jak podała spółka w komunikacie tendencja ta została zrównoważona przez wzrost oglądalności programów tematycznych z 6,0 proc. do 9,1 proc. w tym samym okresie.

W 2014 roku miesięczne ARPU z usług abonamentowych platformy nC+ wyniosło 68,3 mln zł (wzrost o 4 proc. rok do roku). Łączne przychody nC+ wyniosły 2,148 mln zł (spadek o 5 proc).TVN podał w prezentacji wynikowej, że udział w zysku nC+ osiągnął 17,5 mln zł, na tle 54,5 mln zł straty w 2013 r.

Pobierz darmowy: PIT 2014

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »