TVN zwiększy nakłady na TVN7 i TTV

- TVN widzi poprawę na rynku reklamy, który odzyskuje stabilność i staje się bardziej przewidywalny - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN. Dodał, że w drugiej połowie roku spółka może zwiększyć nakłady na programing kanałów TVN7 i TTV.

- TVN widzi poprawę na rynku reklamy, który odzyskuje stabilność i staje się bardziej przewidywalny - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN. Dodał, że w drugiej połowie roku spółka może zwiększyć nakłady na programing kanałów TVN7 i TTV.

"Pierwsza połowa roku na rynku reklamy okazała się zgodna z naszymi oczekiwaniami. Widać, że rynek odzyskuje stabilność i wraca do normalności. Nie ma już gwałtownych ruchów wśród reklamodawców, widzimy, że planują oni swoje budżety z większym wyprzedzeniem. Uważam, że rynek reklamy jest już za +dołkiem+. Dlatego w tej chwili nie widzę zagrożenia dla naszej całorocznej prognozy" - powiedział Tellenbach.

"Jeśli chodzi o 2014 rok, to jest nieco za wcześnie, aby komentować. Niemniej z pewnością celem TVN będzie nadal, aby zachowywać się lepiej niż rynek" - dodał.

Reklama

W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice. Przychody z reklamy spotowej TVN w drugim kwartale były niższe rdr o 1,6 proc. wobec spadku rynku o 3,8 proc.

"Redukcja kosztów, którą zrealizowaliśmy w pierwszej połowie roku, nie zostanie powtórzona w takiej samej skali w drugim półroczu. Większość działań tego typu mamy już za sobą. W obliczu cyfryzacji i zwiększonego zasięgu naszych kanałów nie wykluczam zwiększenia kosztów programingu w TVN7 i TTV" - powiedział Tellenbach.

"Naszym celem jest przede wszystkim utrzymanie pozycji jako lidera oglądalności w grupie docelowej 16-49. A to, nie może się odbyć bez pewnych inwestycji, które jednak powinny zostać zrekompensowane przez poprawę na rynku reklamy" - dodał.

Koszty własne sprzedaży TVN w okresie pierwszego półrocza spadły o 38,31 mln zł czyli o 8 proc. do 442,77 mln zł z 481,01 mln zł przed rokiem.

W raporcie wynikowym za pierwsze półrocze TVN podał, że ten spadek wynika częściowo z oszczędności kosztowych w zakresie wydatków programowych i dotyczących nadawania przede wszystkim niższych kosztów produkcji lokalnych treści programowych o 29,23 mln zł oraz niższej amortyzacji praw do nabytych programów o 5 mln zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: rynek reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »