TVP będzie ubiegać się o miejsce dla programu dla dzieci na MUX-1
TVP wystartuje w ogłoszonym przez KRRiT konkursie na nadawanie na MUX-1; ubiegać będzie się prawdopodobnie o miejsce wyłącznie dla programu dla dzieci. Strata TVP za ub.r. będzie prawdopodobnie wyższa niż 150 mln zł - poinformował we wtorek prezes TVP Juliusz Braun.
Braun mówił na konferencji prasowej w Warszawie, że TVP będzie ubiegać się o miejsce na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej dla kanału dla dzieci. Konkurs na zagospodarowanie ostatnich czterech miejsc na MUX-1 KRRiT ogłosiła pod koniec grudnia ub.r.
- Jest przygotowany wniosek, zarząd w najbliższych dniach prawdopodobnie w tej sprawie już podejmie uchwałę. Chcielibyśmy, żeby na pierwszym multipleksie znalazł się polski program adresowany do najmłodszych widzów. Z punktu widzenia zobowiązań społecznych uważamy, że byłoby czymś niewłaściwym, gdyby nie było tam miejsca dla polskiej produkcji - mówił.
Wniosku koncesyjnego na taki kanał TVP jeszcze nie złożyła, jednak o nadawanie na MUX-1 mogą ubiegać się zarówno nadawcy programów już istniejących, jak i dopiero planowanych.
Jak dodał Braun, spółka rozważa także ubieganie się o miejsce dla kanału filmowego, ale prawdopodobnie jednak w konkursie na taki program nie wystartuje. Zaznaczył, że telewizja publiczna na pewno nie będzie ubiegać się o miejsce dla programu społeczno-religijnego.
Pytany o wynik finansowy spółki za 2012 r. Braun poinformował, że będzie on znany dopiero w marcu. Zaznaczył jednak, że po jedenastu miesiącach ubiegłego roku TVP zanotowała stratę w wysokości 150 mln zł, a na podstawie doświadczeń z lat ubiegłych należy sądzić, że strata za cały rok będzie wyższa.
Podkreślił, że przyjęty przez zarząd spółki i jednogłośnie pozytywnie zaopiniowany przez radę nadzorczą plan finansowy na ten rok przewiduje "wynik zerowy, czyli wyeliminowanie strat, jakie miały miejsce w tym roku i ubiegłym".
Jednocześnie Braun powiedział, że TVP liczy się ze spadkiem z wpływów reklamowych w roku 2013 o około 4 proc., przy jednoczesnym niewielkim wzroście wpływów z abonamentu.
Braun i szefowie najważniejszych anten TVP podkreślali, że w 2012 r. telewizja publiczna osiągnęła sukces w wymiarze oglądalności. Wśród 10 najchętniej oglądanych w ub.r. seriali wszystkie to seriale TVP. W okresie świątecznym, w dniach 24-26 grudnia, na 20 audycji o najwyższej oglądalności 15 emitowała TVP.
Jak podkreślił szef TVP Sport Włodzimierz Szaranowicz, dzięki transmisji wydarzeń sportowych, takich jak mecze Euro 2012, Tour de Pologne i igrzyska olimpijskie w Londynie, przez trzy miesiące 2012 r. TVP biła rekordy oglądalności i była absolutnym liderem rynku.
Dyrektor telewizyjnej Jedynki Piotr Radziszewski zaznaczył, że w tym roku antena ta będzie kontynuować m.in. cykl realizowanych na żywo spektakli Teatru Telewizji. Wśród nowości są też m.in. "Szpiedzy w Warszawie" - pierwsza wspólna koprodukcja fabularna TVP i BBC.
Z kolei szef TVP2 Jerzy Kapuściński ocenił, że w 2012 r. antenie tej udało się utrzymać wysoką oglądalność przy jednoczesnym zwiększeniu udziału w programie gatunków bardziej ambitnych. Poinformował, że w tym roku kontynuowany będzie m.in. serial "Głęboka woda", który TVP udało się sprzedać już 10 zagranicznym stacjom telewizyjnym, a także popularny serial "Czas honoru". Zapowiedział też, że na antenie pojawi się m.in. bardziej ambitne, literackie pasmo kabaretowe.
Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL