TVP po raz pierwszy zarobiła na mundialu
Z raportu Nielsen Audience Measurement, przygotowanego dla Mediarun.pl, wynika, że najwięcej na reklamy telewizyjne w TVP1 i TVP2 przy emisji z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w RPA wydał Plus GSM - 9,5 mln zł. Kolejne pozycję zajęły Rexona i Grupa BPS.
TVP pierwszy raz w historii zarobiła na mundialu. Finałowy mecz oglądało w TVP 1 ponad 8,5 mln ludzi. Na reklamach wokół relacji TVP mogła na czysto zarobić ponad 50 mln zł. 1,5 mln unikalnych użytkowników odwiedziło serwis o mundialu w internecie.
Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazła się marka Rexona, która zainwestowała 7,8 mln zł, a na trzecim Grupa BPS - 7,1 mln zł.
Kolejne lokaty zajęły marki: Vanish (3,9 mln zł), Knorr (3,5 mln zł), Era GSM (2,8 mln zł), Warka (2,7 mln zł), Statoil (2,7 mln zł), Gillette (2,6 mln zł), Castrol (2,4 mln zł), Lotto (2,2 mln zł), VitaShop (2,1 mln zł), Orange (2,1 mln zł), Visa (1,9 mln zł) oraz Nike, która wydała na reklamy telewizyjne w TVP1 i TVP2 przy emisji mundialu 1,8 mln zł.
Dane nie uwzględniają indywidualnie negocjowanych rabatów ani nakładów na autopromocję. Kwoty zostały opracowane na podstawie cenników netto.
Tegoroczne mistrzostwa trwały od 11 czerwca do 11 lipca, średnia oglądalność ze wszystkich spotkań emitowanych na antenach TVP1 i TVP2 wyniosła 3,12 mln widzów (udział w rynku: 31 proc.).