TVP zarobiła na reklamach 122,5 mln zł
Średnia oglądalność wszystkich meczów zakończonego w niedzielę Euro 2012 wyniosła 7,5 mln widzów, a udział w rynku 51 proc.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że przynajmniej jedną minutę którekolwiek ze spotkań obejrzało 32,2 mln osób, co stanowi 90,25 proc. z grupy osób powyżej 4. roku życia, posiadających odbiorniki telewizyjne.
W porównaniu z analogicznych okresem z zeszłego roku statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 23 minut więcej w ciągu doby. Udziały TVP1 i TVP2 wzrosły łącznie o 6,98 punktu procentowego.
Najchętniej oglądanymi spotkaniami były mecze Polaków (Polska - Rosja 14,5 mln widzów, Czechy - Polska 13,88 mln, Polska - Grecja 13,67 mln). Finałowe spotkanie Hiszpania - Włochy oglądało na trzech antenach TVP średnio 11 mln widzów (175 tys. śledziło spotkanie w 3D).
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Wpływy cennikowe z reklam telewizyjnych przy wszystkich transmisjach meczów na TVP1, TVP2, TVP Sport oraz TVP HD wyniosły prawie 122,5 mln, wyemitowano ponad 4200 spotów, które łącznie zajęły prawie 18,5 godziny czasu antenowego.
Korporacje, które wydały najwięcej na reklamę przy meczach Euro 2012 to odpowiednio: Coca-Cola (12,53 mln), McDonald's (11,07 mln) i Hyundai-Kia Group (7,3 mln).