Udział TVN w oglądalności w I kwartale spadł do 15,0 procent
Pod względem oglądalności ogółem udział TVN w pierwszym kwartale 2010 roku spadł rok do roku do 15,08 proc. z 15,9 proc. Stacja znalazła się z TVP2 na drugim miejscu w zestawieniu po TVP1 - podał Presserwis na podstawie danych AGB Nielsen Media Research.
Po pierwszym kwartale 2010 roku liderem pozostaje TVP1 z udziałem w rynku na poziomie 20,8 proc. (przed rokiem 22,3 proc.).
Po 15 proc. udziału mają TVN i TVP2 (przed rokiem odpowiednio: 15,9 proc. i 16,1 proc.). Udział Polsatu spadł do 13,8 proc. z 14,6 proc. przed rokiem.
W grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) największy udział w rynku w tym okresie miał TVP1 - 17 proc. (przed rokiem: 18,6 proc.). Udział TVN wynosi 16,2 proc. wobec 17,2 proc. przed rokiem, Polsatu 16 proc. (wobec 17,3 proc.), a TVP2 13,8 proc. (14,7 proc.).
W samym marcu w grupie ogólnej TVP1 miał 20 proc. udziału w rynku (wobec 21,9 proc. rok wcześniej), TVN miał 17,2 proc. (wobec 17 proc.), TVP2 i Polsat - po 14,5 proc. (przed rokiem odpowiednio: 15,7 proc. i 15,2 proc.).
W grupie komercyjnej w marcu TVN zanotował udział 18,7 proc. (wobec 18,3 proc. w marcu 2009 r.), Polsat - 16,6 proc. (wobec 18,1 proc.), TVP1 - 15,7 proc. (17,8 proc.), a TVP2 - 13,4 proc. (14,3 proc.).
W pierwszym kwartale 2010 roku największe cennikowe wpływy ze sprzedaży czasu reklamowego zanotował TVN. Wyniosły one 599,3 mln zł, czyli były o 17,9 proc. większe niż rok wcześniej - podał Presserwis na podstawie danych AGB Nielsen Media Research.
Przychody Polsatu wyniosły w pierwszym kwartale tego roku 565,9 mln zł (wzrost o 22,9 proc. r/r), TVP 1 - 513,1 mln zł (wzrost o 38,6 proc.), a TVP 2 - 324,4 mln zł (wzrost o 25,3 proc.).
W samym marcu tego roku najwyższe wpływy miał TVN - 315 mln zł (wzrost o 19,7 proc. r/r). Polsat zarobił cennikowo 274,2 mln zł (wzrost o 28 proc.), TVP 1 - 221,1 mln zł (wzrost o 36,5 proc.), a TVP 2 - 154,7 mln zł (wzrost o 30,2 proc.).
Wojciech Kostrzewa, prezes Grupy ITI nie spodziewa się silnej presji konsolidacyjnej wśród platform cyfrowych dopóki polski rynek notuje dynamiczne wzrosty. Główny akcjonariusz TVN, który jest właścicielem platformy "n", nie ma planów budowy własnej infrastruktury dostępu do internetu, choć nie wyklucza, że jedna ze spółek może zaoferować tę usługę we współpracy z partnerem.
W marcu 2010 roku całodobowy udział kanału TVN w rynku wzrósł do 17,2 proc. z 17 proc. rok wcześniej. Udział oglądalności w godzinach szczytu (18:00 - 23:00) w komercyjnej grupie docelowej (16-49)
TVN Group TVN TVP1 TVP2 Polsat Pozostałe Marzec '10 25,4% 21,4% 16,4% 16,4% 17,7% 28,1% Marzec '09 24,8% 20,9% 18,4% 16,3% 19,6% 24,8% Zmiana +0.6pp +0.5pp -2.0pp +0.1pp -1.9pp +3,3pp Źródło: AGB