Ma to związek z nowymi ograniczeniami, jakie od 30 czerwca br. wprowadza amerykański Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Department of Homeland Security - DHS) w związku z przewozem substancji sproszkowanych w ilościach powyżej 350 ml, a przewożonych w bagażu kabinowym na rejsach do Stanów Zjednoczonych.
"Od 30 czerwca pasażerowie wylatujący z Polski do Stanów Zjednoczonych będą mogli przewieźć substancje sproszkowane, m.in. kawę, mąkę, cukier, puder kosmetyczny, talki w ilości powyżej 350 ml tylko w bagażu rejestrowanym" - czytamy w komunikacie ULC.
Jak przekazał ULC, ograniczenia nie dotyczą lekarstw na receptę i odżywek dla dzieci - pod warunkiem ich przewozu w nienaruszonych firmowych opakowaniach oraz substancji sproszkowanych zakupionych na lotnisku i zapakowanych w punkcie sprzedaży w specjalne torby, umożliwiające łatwe stwierdzenie naruszenia.
Obostrzenie nie obejmie także skremowanych zwłok ludzkich, jeśli będą przewożone zgodnie z obowiązującymi w takich przypadkach procedurami.
Zmiana przepisów dotyczy wszystkich przewoźników lotniczych realizujących bezpośrednie loty do Stanów Zjednoczonych, w tym loty czarterowe oraz loty biznesowe.
W Polsce bezpośrednie rejsy do Stanów Zjednoczonych odbywają się m.in. z lotnisk w Warszawie, Krakowie i Rzeszowie. Do USA loty wykonuje PLL LOT.
Komunikat Kraków Airport: ZMIANY W PRZEWOZIE SUBSTANCJI SPROSZKOWANYCH NA REJSACH DO USA
Pasażerowie planujący podróż do Stanów Zjednoczonych powinni zapoznać się z nowymi przepisami dotyczącymi przewozu substancji sproszkowanych. Dodatkowe wskazówki dla pasażerów.
PRZEWÓZ SUBSTANCJI SPROSZKOWANYCH NA REJSACH DO USA
Od 30 czerwca br. amerykański Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Department of Homeland Security - DHS) wprowadza ograniczenia dotyczące przewozu substancji sproszkowanych
w bagażu kabinowym na bezpośrednich rejsach do USA.
Pasażerowie podróżujący do Stanów Zjednoczonych będą mogli przewieźć w bagażu podręcznym substancje sproszkowane m.in.: kawę, mąkę, cukier, puder kosmetyczny o łącznej maksymalnej wadze 350 g (obowiązuje maksymalna pojemność podana na nadruku opakowania).
Z ograniczenia wyłączone są (tj. w bagażu podręcznym/kabinowym na lotach do Stanów Zjednoczonych można przewieźć) m.in.:
" lekarstwa na receptę i odżywki dla dzieci pod warunkiem przewożenia ich w oryginalnych, nieotwartych opakowaniach;
" produkty zakupione na lotnisku, w strefie zastrzeżonej (tj. już po kontroli bezpieczeństwa), zapakowane wraz z dokumentem zakupu w punkcie sprzedaży w odpowiednio zabezpieczone torby (STEB). Torby STEB - to opakowania, które umożliwiają łatwe stwierdzenie ich naruszenia, można je otworzyć dopiero w porcie docelowym.
Prosimy pasażerów podróżujących do USA, którzy planują przewiezienie substancji sproszkowanych
w ilości powyżej 350 g o zapakowanie ich do bagażu rejestrowanego.
PŁYNY: ograniczenia przewozu płynów w bagażu podręcznym pozostają bez zmian.
Więcej informacji o przewozie substancji sproszkowanych na rejsach do USA znajdą Państwo na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego http://www.ulc.gov.pl/pl/. A już od najbliższego tygodnia samoloty PLL LOT z Krakowa do Chicago będą latały bezpośrednio, dwa razy w tygodniu (w poniedziałki i w piątki).
DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA PASAŻERÓW
" Prosimy o sprawdzanie przed wylotem ważności dokumentów, a także sprawdzenie czy posiadany dokument uprawnia do wjazdu do danego kraju oraz czy nie jest potrzebna wiza. Przy przekraczaniu granicy dziecko musi posiadać swój dowód osobisty lub paszport.
" Przypominamy o zakazie wprowadzania na obszar Unii Europejskiej produktów pochodzenia zwierzęcego. Podobne ograniczenia, które obowiązują w UE dot. dotyczące wwożenia produktów pochodzenia zwierzęcego, obowiązują na przykład w Stanach Zjednoczonych.
" Tradycyjnie już prosimy pasażerów o niepozostawianie bagaży bez opieki na terenie portu lotniczego; zgłaszanie się odpowiednio wcześniej do kontroli bezpieczeństwa oraz kontroli paszportowej.
" Praktyczne wskazówki - jak przygotować się do podróży lotniczej #PROSTOzKRAKOWA znajdą Państwo na stronie: http://bit.ly/PraktyczneWskazowki