UOKiK wytyka błędy Orange

Telekomunikacja Polska wysyłała elektroniczne faktury zamiast tradycyjnych abonentom, którzy na to nie wyrazili zgody - poinformował w piątek UOKiK. Spółka zobowiązała się dostarczać swoim klientom rachunki w formie papierowej, dzięki czemu uniknęła kary.

Jak podkreślił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), by firma mogła przesyłać klientowi faktury elektroniczne, musi mieć na to zgodę klienta. " Konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej - reguluje to rozporządzenie Ministra Finansów" - zaznaczył.

Według Urzędu, Telekomunikacja Polska przesyłała elektroniczne faktury na adres e-mail lub indywidualne konto klientom, którzy nie zaakceptowali tej formy wysyłki. "TP SA dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur do części abonentów 1 stycznia 2011 r. Zmiana objęła prawie 90 tys. konsumentów" - podkreślono.

Reklama

Prezes UOKiK uznała, że TP nie mając zgody odbiorców na przesyłanie im faktur elektronicznych zamiast papierowych naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. "Operator został zobowiązany do uzyskania brakujących zgód klientów otrzymujących faktury elektroniczne, a tym, którzy ich nie wyrażą - musi dostarczać faktury w formie papierowej" - wyjaśnił Urząd. Spółka ma na to 120 dni od uprawomocnienia się decyzji, a w ciągu 140 dni ma poinformować Urząd o realizacji nałożonego przez UOKiK zobowiązania.

Rzecznik Orange Wojciech Jabczyński powiedział PAP, że spółka otrzymała decyzję UOKIK w sprawie faktur i jest w trakcie jej wykonywania. - Mamy na to 140 dni - dodał.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | e-faktura | Orange | błędów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »