Usługa "Polecony do skrzynki" w Poczcie Polskiej. Jak ją uaktywnić?
"Polecony do skrzynki" to wygodna usługa Poczty Polskiej. Warto z niej skorzystać, jeśli często nie ma cię w domu, regularnie otrzymujesz przesyłki tego typu, a następnie musisz pójść do placówki, dzierżąc w ręku awizo od listonosza. Jak zlecić uruchomienie tej usługi?
Przesyłki polecone z założenia powinny być doręczane bezpośrednio do rąk adresata. Jednak nie zawsze jest to najwygodniejsze rozwiązanie. Jeśli chcesz, aby twoje przesyłki polecone trafiały do twojej skrzynki na listy, musisz wystosować odpowiednie żądanie do Poczty Polskiej.
Możesz to zrobić zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej. Formularz online do złożenia takiej dyspozycji możesz znaleźć na stronie internetowej Poczty Polskiej.
Składając wniosek online musisz potwierdzić swoją tożsamość przez profil zaufany, np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Jeśli zdecydujesz się na formę tradycyjną, pracownik Poczty poprosi cię o okazanie dowodu osobistego.
Usługa jest w pełni bezpłatna. Żądanie jest wykonywane od dnia następującego po dniu jego przyjęcia.
Usługa "Polecony do skrzynki" została wprowadzona w pandemii i dotyczyła większości przesyłek poleconych. Celem takiego postępowania było zmniejszenie ryzyka wynikającego z kontaktu między listonoszem a adresatami.
Od 2022 roku "normalne" dostarczanie przesyłek poleconych zostało przywrócone, ale osoby zainteresowane nadal mogą wybrać opcję, w której przesyłki trafiają bezpośrednio do skrzynki.
Należy zaznaczyć, że usługa nie jest świadczona dla przesyłek, które mają wymagane zwrotne potwierdzenie odbioru oraz takich, które nie mieszczą się w skrzynce pocztowej.
KO