W centrach handlowych coraz więcej ludzi
Po doskonałym otwarciu po lockdownie, z 53 proc. wzrostu liczby gości w ujęciu rocznym, kolejny tydzień był ponad 60 proc. lepszy - podaje w środę "Rzeczpospolita".
Jak pisze gazeta, "z najnowszych badań ShopperTrak Index Polska wynika, że w drugim tygodniu maja frekwencja w centrach handlowych była 65,1 proc. wyższa niż rok wcześniej oraz 15,6 proc. w stosunku do wcześniejszego, już rekordowego tygodnia".
"Po kilku tygodniach zamknięcia większości sklepów w centrach handlowych klienci tłumnie pojawili się na zakupach. W efekcie od początku roku frekwencja jest 17,7 proc. niższa niż w 2020 r." - informuje.
"Jeśli nie będzie kolejnych lockdownów, to wiele strat powinno udać się odrobić" - mówi "Rz" przedstawiciel jednej z marek odzieżowych.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Według dziennika, "wabikiem są z jednej strony promocje, zwłaszcza akcje typu +kup jedną rzecz, kolejna gratis+, choć sezon wyprzedaży dopiero przed nami". "Co prawda, w ostatnich miesiącach wielu Polaków przekonało się do zalet zakupów internetowych, ale najwidoczniej brakuje im zakupów w sklepach stacjonarnych. Jak podaje firma DPD, z badań wynika, że ponad 70 proc. konsumentów planuje pozostać przy nowych zwyczajach zakupowych również po pandemii" - czytamy.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
***