W ciągu dwóch lat ultraszybki internet dla 70 procent rodaków

Plus stawia na LTE. Zasięg internetu w tej technologii do końca 2014 roku ma być trzy razy większy niż obecnie. Już teraz pakiety LTE stanowią ponad połowę sprzedaży mobilnego internetu w Plusie.

Zwiększanie zasięgu i prędkości to przede wszystkim kwestia odpowiedniej infrastruktury.

- Będziemy inwestowali wspólnie ze spółką NFI Midas w infrastrukturę HSPA+ i LTE i będziemy budowali tę sieć, którą mamy zbudować w ciągu następnych dwóch lat - mówi Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela, w rozmowie z Newserią.

W tej chwili internet Plusa w technologii 3G dociera do ponad 80 proc. Polaków. Dostęp do ultraszybkiego LTE ma na razie 25 proc. populacji. W ciągu dwóch następnych lat ma się do zmienić.

Reklama

- Chcemy osiągnąć odpowiedni zasięg ponad 90 proc. już technologii HSPA+, czyli tej zaawansowanej 3G oraz ponad 70 proc. w technologii LTE - deklaruje Wojciech Pytel.

Nowa technologia, która umożliwia pobieranie danych z prędkością 100 Mbps, ma przyciągnąć do Plusa klientów konkurencyjnych operatorów.

- Klientom, którzy skorzystają z nowych pakietów taryfowych, ale też tym, którzy korzystają z innych planów, zaoferowaliśmy trzymiesięczny okres bezpłatnego używania Internetu w technologii LTE. Ta usługa zaczyna odnosić widoczny sukces. Ponad 50 proc. naszej sprzedaży Internetu mobilnego to jest LTE - mówi członek zarządu Polkomtela.

W nowej ofercie taryf internetowych najtańszy pakiet LTE kosztuje 60 zł. Internet mobilny w technologii HSPA+, z max. prędkością 21 Mbps, dostępny jest od 40 zł.

Opr. KM

Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela, dla Newserii:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »